آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: انتظار پیشرفت فوری را در گفت‌وگوهای وین نداریم



سخنگوی وزارت خارجه آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که کشورش انتظار حصول پیشرفت فوری در خصوص ایران در نشیت کمیسیون مشترک را ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از عرب نیوز، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس خبری اعلام کرد که واشنگتن انتظار ندارد که پیشرفت فوری در مذاکرات روز سه‌شنبه طرفین برجام در وین حاصل شود.

 

همچنین خبرگزاری رویترز نوشت که ند پرایس در خصوص سختی مذاکرات غیرمستقیم با ایران گفته است: ما میزان چالش پیش رو را دست کم نمی‌گیریم. این‌ها روزهای اولیه است. ما انتظار پیشرفت فوری و زودهنگام در این گفت‌وگوها نداریم و کامل انتظار این را داریم که [گفت‌وگوها] سخت باشند.

 

به گزارش ایسنا، نشست عادی کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ روز جمعه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار و آخرین تحولات پیرامون برجام را مورد بحث و بررسی قرار داد.

 

در این نشست سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه، ریاست هیات کشورمان را بر عهده داشت.

 

بحث‌های صریح و جدی در این نشست مطرح شد و شرکت‌کنندگان تصمیم گرفتند ادامه این نشست را  روز سه شنبه به صورت حضوری در وین دنبال کنند.

 

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که انتظار دارد گفت‌وگوهای غیرمستقیم میان ایران و آمریکا در خصوص احیای برجام پس از نشست کمیسیون مشترک روز سه‌شنبه در وین آغاز شود.

 

وی در این باره گفت: فردا وین میزبان کمیسیون مشترک در چارچوب برجام خواهد بود. پس از آن ما انتظار آغاز گفت‌وگوهای حرفه‌ای را داریم که به صورت غیرمستقیم خواهند بود. ما امیدواریم که در پی این تلاش‌ها بتوان مشکلات مرتبط با میزان پایبندی تهران به تعهداتش را برداشت و همچنین از میزان تحریم‌هایی که این کشور برای مدت طولانی آن‌ها را تحمل کرده - خصوصا پس از آنکه آمریکا به صورت یکجانبه از برجام خارج شد - کاست.

 

این مقام روسی همچنین اعلام کرد که به تصمیم تهران مبنی بر عدم گفت‌وگوی مستقیم با واشنگتن بر سر مشکلات احترام می‌گذارد.

 

وی در این باره اظهار کرد: ما به تصمیم طرف ایرانی احترام می‌گذاریم. سری در این نیست که روسیه از ایده سرویس سیاست خارجی اروپا که چند هفته پیش به منظور برگزاری نشستی غیررسمی میان تمامی طرفین برجام و ایالات متحده ارائه شد حمایت کرده است اما تا زمانی که تصمیم دیگری از سوی تهران اتخاذ شود بر روی روند گفت‌وگوهای غیرمستقیم - که همگی از جمله آمریکا بر روی آن توافق دارند- کار می‌کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------