آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

دیپلمات های اروپایی: مذاکرات وین در موقعیتی کلیدی قرار دارد/ گروسی به مذاکرات وین دعوت شد



مذاکرات وین،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
دیپلمات هایی اروپایی که در مذاکرات احیای برجام در وین مشارکت دارند، در اظهاراتی به پیش برد روند آن پرداخته و گفتند که مذاکرات در موقعیتی کلیدی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه العربیه، هم زمان با برقراری مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین، منابع اروپایی که در مذاکرات مشترکت دارند، گفتند که  «رایزنی ها درباره تحریم ها چیزی است که ایجاد یک گشایش در مذاکرات را به تاخیر می اندازد. 

 

این منابع روز پنج شنبه به العربیه گفتند: ما به رسیدن به یک گشایش نزدیک نیستیم و وقتی گشایشی حاصل شود، مذاکرات پایان خواهد یافت. 

 

یکی از این منابع اروپایی مطرح کرد: به موقعیتی کلیدی در مذاکرات رسیده ایم. تعهدات هسته ای واضح هستند و در حال حاضر مشخص است که ایران باید چه کاری انجام دهد. 

او همچنین تایید کرد که رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بهره مندی سایرین از نظرات و تجربیات او در زمینه تعهدات هسته ای، به مشارکت در یکی از جلسات مذاکرات وین دعوت شده است. 

 

بر اساس این گزارش، اظهارات این دیپلمات ها در پی این مطرح می شود که مذاکرات میان اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره احیای توافق هسته ای در وین و با حضور آمریکا در مقر مذاکرات در هفته های اخیر برگزار شده است. 

 

آمریکا و ایران تا کنون مذاکرات مستقیم یا غیرمستقیمی نداشته‌اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می کنند. 

 

اقدامات لازم برای احیای توافق هسته ای از طریق بازگشت دوجانبه تهران-واشنگتن به آن در دو کارگروه مجزا بررسی می شود که شامل بازگشت ایران به اجرای کامل تعهدات برجامی اش و لغو تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران می باشد. این تحریم ها پس از خروج دولت پیشین آمریکا از توافق هسته ای علیه ایران اعمال یا بازگردانی شدند. 

 

ایران خواستار لغو تمامی تحریم های اعمال شده بر آن است و دولت آمریکا تا کنون بیان کرده آماده ی لغو تحریم های ناسازگار با برجام است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------