آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

صالحی: غنی سازی ۶۰ درصد و پایین‌تر ادامه دارد



رئیس سازمان انرژی اتمی،اخبار  سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
رئیس سازمان انرژی اتمی درخصوص ادامه غنی سازی ۶۰ درصد گفت: غنی سازی ۶۰ درصد، ۲۰ درصد و ۵ درصد همچنان ادامه دارد.

به گزارش فارس، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (دوشنبه) با اشاره به پایان مهلت سه ماهه ضبط دوربین‌های مستقر آژانس و تماس تلفنی صبح امروز با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: مذاکرات ۱+۴ که در وین در جریان است تصمیم جمهوری اسلامی ایران بر این قرار شد که تا یک ماه دیگر برنامه‌ها ضبط شود و این مصوبه، حوالی ظهر در تماسی تلفنی به جناب آقای گروسی ابلاغ شد.

 

وی ادامه داد: ما هیچ بیانیه مشترکی این بار نداریم و این تصمیم نظام را ابلاغ کردیم و امیدواریم در این فرصت داده شده مذاکرات به نتیجه مورد نظر برسد.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی درخصوص ادامه غنی سازی ۶۰ درصد افزود: غنی سازی ۶۰ درصد، ۲۰ درصد و ۵ درصد همچنان ادامه دارد و میزان انباشت ذخایر اورانیوم ۲۰ درصد ما بالای ۹۰ کیلوگرم است که بر اساس قانون مصوب مجلس باید در یکسال به ۱۲۰ کیلوگرم می‌رسید و الان بعد از حدود ۴ ماه به ۹۰ کیلو گرم رسیده است.

 

صالحی گفت: میزان اورانیوم ۶۰ درصد ما بالای ۲.۵ کیلوگرم رسیده است و اورانیوم ۵ درصد ما هم بالای ۵ تن است و فعالیت‌های هسته‌ای ما همچنان ادامه دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------