آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

طرح ۳ محوری اروپایی‌ها برای برچیدن زیرساخت‌های سانتریفیو‌ژهای ایران



زیرساخت‌های سانتریفیو‌ژهای ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
مقام‌های اروپایی با توجه به پیشرفت‌های اخیر در برنامه هسته‌ای ایران طرحی سه محوره برای طولانی‌تر کردن آنچه «زمان گریز هسته‌ای» ایران خوانده می‌شود پیشنهاد داده‌اند.

به گزارش فارس، یک روزنامه آمریکایی گزارش داده مقام‌های اروپایی یک طرح سه محوری برای طولانی کردن آنچه «زمان گریز هسته‌ای ایران» خوانده شده ارائه کرده‌اند.

 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی که لحظاتی پیش منتشر شد به نگرانی‌های طرف‌های غربی از پیشرفت‌های اخیر در برنامه هسته‌ای ایران و تأثیرات ادعایی آن بر مذاکرات وین برای احیای برجام پرداخته است. 

 

وال‌استریت‌ژورنال می‌نویسد پیشرفت‌های محسوسی که ایران اخیراً در زمینه توانایی انباشت اورانیوم غنی‌شده به دست آورده تلاش‌های دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای احیای برجام را دچار پیچیدگی کرده است.

 

مطابق ادعای این روزنامه، برآورد مقام‌های آمریکایی و اروپایی در حال حاضر این است که آنچه «زمان گریز هسته‌ای ایران» خوانده می‌شود اکنون به ۲ تا ۳ ماه رسیده است.

 

وال‌استریت‌ژورنال نوشته نگرانی اصلی مقام‌های کشورهای غربی این است که ایران در فناوری مورد نیاز برای استفاده بهینه از سانتریفیوژ‌ها تبحر پیدا کرده است. به طور خاص، ایران مهارت خود در استفاده از سانتریفیوژ‌های نسل دوم هم بهبود بخشیده است.

 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته ایران طی یک سال گذشته اکثر سانتریفیوژهای نسل دوم خود را به کار گرفته است. سرعت این دستگاه‌ها سه تا چهار برابر بیشتر از سانتریفیوژ‌هایی است که ایران ذیل توافق هسته‌ای برجام مجاز به استفاده از آن است. 

 

وال‌استریت‌ژورنال نوشته، سرعت و میزان موفقیت ایران در استفاده از این دستگاه‌ها به مراتب بیشتر از آن چیزی بوده که بسیاری از ناظران انتظار داشته‌اند.

 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته مقام‌های اروپایی با توجه به پیشرفت‌های اخیر ایران در زمینه سانتریفیوژها طرحی در سه محور برای افزایش زمان گریز هسته‌ای ایران پیشنهاد کرده‌اند.

 

مطابق این طرح اروپایی‌ها از ایران می‌خواهند علاوه بر انبار کردن سانتریفیوژهای پیشرفته و موم کردن آنها، زیرساخت‌های الکترونیکی مورد استفاده برای این دستگاه‌ها نیز برچیده شوند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------