آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است. به گزارش ایسنا، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های…

دیپلمات هاى ایرانى در هرات تحت تسلط طالبان هستند/ سقوط شهرهای قندهار و لشکرگاه



رسول موسوى، مدیرکل غرب آسیاى وزارت امور خارجه با اشاره به سقوط کامل "هرات" خبر داد: دیپلمات هاى ایرانى در هرات تحت تسلط طالبان هستند.

به گزارش دیده بان ایران، "رسول موسوى" مدیرکل غرب آسیاى وزارت امور خارجه در توییتى با اشاره به سقوط کامل "هرات" خبر داد: اداره ⁧هرات⁩ در اختیار نیروهای امارت اسلامی در آمده است. سرکنسول، دیپلماتها و کارکنان سرکنسولگری ایران داخل ساختمان هستند. مرتب با آنها در تماس هستم. 

 

نیروهای اداره کننده شهر متعهد به امنیت کامل سرکنسولگری، دیپلماتها و کارکنان آن شده اند.

 

 ***

 

شهرهای قندهار و لشکرگاه بدست طالبان سقوط کرد

گروه طالبان مدعی شدند که شهرهای قندهار و لشکرگاه مرکز استان هلمند به تصرف آن‌ها درآمده است و نیروهای دولتی از این شهرها عقب نشینی کردند.

 

به گزارش ایرنا، ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان بامداد امروز جمعه با انتشار ویدئویی از مقر استانداری قندهار اعلام کرد که شب گذشته استانداری قندهار و فرماندهی پلیس را تصرف کرده اند و نیروهای دولتی عقب نشینی کرده اند.

 

علی یاور رضایی از ساکنان شهر لشکرگاه نیز امروز جمعه در تماس تلفنی با خبرنگار ایرنا گفت که طالبان شب گذشته مقر امنیت ملی آخرین پایگاه نیروهای دولتی را تصرف کردند و امروز صبح در استقبال از تسلط کامل بر شهر لشگرگاه شلیک هوایی می کردند.

 

با تصرف قندهار، هرات و لشکرگاه؛ طالبان بر شماری از شهرهای بزرگ و استراتژیک افغانستان مسلط شدند.

 

شهر غزنی نیز دیروز پنجشنبه از کنترل نیروهای دولتی خارج شده بود.

 

گروه طالبان تاکنون استان‌های نیمروز، شبرغان، تخار، فراه، بدخشان، سرپل، قندوز، سمنگان، بغلان، غزنی، قندهار، هرات و لشکرگاه را تصرف کرده اند.

 

 ***

 

نیرو‌های طالبان در شهربازی و فرودگاه هرات

تصاویری از نیروهای طالبان در شهربازی هرات افغانستان  منتشر شده است.

اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید
اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید

 

***

 

طالبان: ولایت‌های مهم افغانستان را به طور کامل در کنترل داریم

«قاری یوسف احمدی» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اظهارداشت که طی عملیات گسترده و همکاری مردم در سراسر افغانستان ولایت‌های مهم توسط این گروه تصرف شد است.

 

بر اساس این بیانیه، ولایت‌های قندهار، هلمند، هرات و بادغیس و 10 ولایت دیگر از 15 تا 22 مردادماه به تصرف طالبان درآمده است.

 

سخنگوی طالبان گفت که «امارت اسلامی به نیروهای دشمن اعلام می‌کند که از مقاومت بی حاصل دست بردارند. آغوش امارت اسلامی برای آنها باز است».

 

یوسف احمدی ادامه داد که «نیروهای دولتی جان خود را به خاطر نیندازند و زمینه را برای ایجاد یک نظام خالص اسلامی، مستحکم و افغان شمول فراهم کنند».

 

 ***

 

سخنگوی طالبان: تمام دیپلمات‌های خارجی از جمله ایران در امنیت هستند

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با پیک افغانستان گفت: تصریح می‌کنیم که تمام دیپلمات های کشورهای خارجی که در افغانستان بوده در امنیت هستند و با هیچ مشکلی مواجه نمی شوند، به خصوص دیپلمات های کشور جمهوری اسلامی ایران که در هرات و سایر مناطق هستند از امنیت برخوردارند و کسی با آنها کاری ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: ما هم به امنیت آنها اولویت داده و متوجه هستیم، مشکلی ان‌شاءالله نخواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------