آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

آمریکا ۴ شخص ایرانی را تحریم کرد/ رابرت مالی: نمی‌توانیم تا ابد منتظر تهران برای بازگشت به مذاکرات باشیم



تحریم های آمریکا علیه ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
دولت آمریکا بر پایه‌ ادعاهای اثبات‌نشده‌ای که چندی پیش وزارت دادگستری این کشور مطرح کرد ۴ شخص ایرانی را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

به گزارش فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا بر پایه ادعاهای اثبات‌نشده چهار فرد ایرانی را به بهانه «تلاش برای ربودن یک فعال ایرانی-آمریکایی» در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

 

خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده این چهار شخص مأموران وزارت اطلاعات ایران هستند و تلاش کرده‌اند یک شهروند آمریکا را در خاک ایالات متحده هدف قرار دهند.

 

«علیرضا شاهواروقی فراهانی»، «محمود خاضعین»، «امید نوری»، «کیا صادقی» چهار فردی هستند که وزارت خزانه‌داری آمریکا آنها را به بهانه ارتباط با وزارت اطلاعات و امنیت ایران و بر اساس ادعاهای مطرح‌شده در بالا در فهرست SDN قرار داده است.

 

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: «ایالات متحده آمریکا به پاسخگو کردن دولت‌های مستبد که به روش‌های سرکوب برون‌مرزی اعم از هدف قرار دادن مخالفان، روزنامه‌نگاران یا رهبران مخالفان روی می‌آورند ادامه خواهد داد. این اقدامات، نظم بین‌المللی قانون‌محور را تهدید کرده و امنیت و صلح جمعی را به خطر می‌اندازند.»

 

دولت آمریکا گفته در نتیجه این تحریم‌ها تمامی دارایی‌های این اشخاص در خاک آمریکا بایستی مسدود شده و به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری معرفی شوند.

 

علاوه بر این، تمامی اشخاص آمریکایی از انجام هر گونه معامله‌ای که به دارایی‌ها یا منافع تحت تملک این اشخاص مربوط شود منع می‌شوند.

 

خزانه‌داری آمریکا همچنین تصریح کرده آن دسته از افراد غیرآمریکایی هم که وارد برخی مبادلات معین با این افراد شوند خودشان را در معرض خطر تحریم از سوی آمریکا قرار می‌دهند. هر نهاد خارجی که آگاهانه اقدام به تسهیل تراکنش‌های این فراد کند نیز مشمول تحریم‌های احتمالی واشنگتن خواهد شد.

 

***

 

 

رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران: نمی‌توانیم تا ابد منتظر تهران برای بازگشت به مذاکرات باشیم

«رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران گفت که واشنگتن نمی‌تواند تا ابد منتظر بماند تا تهران دوباره به گفت‌وگوهای هسته‌ای بپیوندد اما آماده است تا صبر پیشه کند.

 

وی که با خبرگزاری آمریکایی «بلومبرگ» مصاحبه می‌کرد، مدعی شد که آمریکا و تروئیکای اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) پیشتر نیز بیش از حد صبور بوده‌اند.

 

رابرت مالی در ادامه این مصاحبه گفت که آمریکا هنوز هیچ گونه اشاره‌ای که نشان دهد "ابراهیم رئیسی" رئیس جمهور جدید ایران آماده برگزاری دور هفتم گفت‌وگوها برای بازگشت توافقی که با نام «برنامه جامع اقدام مشترک» شناخته می‌شود، دریافت نکرده است.

 

وی اضافه کرد: «در حالی که ایران به پیشرفت‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهد ما نمی‌توانیم تا ابد منتظر بمانیم چون در برخی نقاط، پیشرفت‌ها به گونه‌ای است که بازگشت به برجام برای آمریکا بسیار کم ارزشمندتر از غیر آن است».

 

نماینده آمریکا در امور ایران افزود: « اما این موضوع نباید برای مدت طولانی به تعویق بیفتد زیرا در این صورت ما به نتیجه گیری متفاوتی خواهیم رسید».

 

 ***

 

***

 

بلومبرگ: احتمالا مذاکرات احیای برجام ۲۱ سپتامبر، در حاشیه کنفرانس آژانس برگزار می‌شود

خبرگزاری بلومبرگ از احتمال از سرگیری مذاکرات احیای برجام در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.این خبرگزاری با اشاره به این‌که نشست عمومی آژانس در تاریخ ۲۱ سپتامبر برگزار می‌شود، گزارش داد که دور هفتم مذاکرات برجامی در وین نیز ممکن است در حاشیه این نشست برگزار شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------