آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آمریکا: آماده برداشتن تحریم‌های ناسازگار با برجام هستیم/ دستگیری شخصی در آلمان به اتهام کمک به توسعه برنامه هسته‌ای ایران



ایران و آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
معاون موقت نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در نشست شورای حکام گفت واشنگتن آماده است تحریم‌های ناسازگار با برجام را رفع کند.

به گزارش فارس، معاون موقت نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در نشست شورای حکام تصریح کرد آمریکا آماده برداشتن «تحریم‌های ناسازگار با برجام» است.

 

در بیانیه «لوئیس بونو» در نشست شورای حکام آمده است: «ایالات متحده با هماهنگی نزدیک با متحدان و شریکانش به دنبال تضمین بازگشت دوجانبه به برنامه جامع اقدام مشترک از طریق دیپلماسی است. این توافق، یکی از دستاوردهای کلیدی دیپلماسی چندجانبه و ابزاری حیاتی برای مرتفع کردن نگرانی‌های دیرپای جامعه بین‌المللی از برنامه هسته‌ای ایران است.»

 

در ادامه این بیانیه آمده است: «خانم‌ها، آقایان، ما این اهداف را با حسن نیت دنبال می‌کنیم و روشن کرده‌ایم که آماده رفع تمامی تحریم‌های ناسازگار با برجام در صورت پایبندی ایران به تمامی تعهداتش در این توافق هستیم.»

 

مقام آمریکایی گفت: «اما لازم است همه طرف‌ها واقع‌بین باشند. فرصت برای بازگشت کامل دوجانبه به برجام تا ابد پابرجا نخواهد ماند.»

 

لوئیس بونو مدعی شده ایران برنامه هسته‌ای خود را به طرز محسوسی فراتر از محدوده‌های تعیین‌شده در برجام گسترش داده است. وی مدعی شد: «این اقدامات تنش‌آمیز ما را به نقطه‌ای که بازگشت دوجانبه به برجام منافع منع‌اشاعه‌ای توافق اصلی را تولید نخواهد کرد، نزدیک‌تر می‌کند.»

 

او تأکید کرد: «ما از ایران می‌خواهیم بدون تأخیر به مذاکرات برگردد و از انجام اقدامات تنش‌آمیزی که تنها ادامه کارمان را دشوارتر می‌کند خودداری کند. ایران باید با فوریت بیشتری به سمت برجام حرکت کند نه اینکه از آن دور شود.»

 

***

 

آلمان یک شخص را به اتهام کمک به توسعه برنامه هسته‌ای ایران دستگیر کرد

دادستان آلمانی از دستگیری یک دوتابعیتی به اتهام کمک به برنامه هسته‌ای و موشک‌های بالیستیک ایران خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه وله، دادستان فدرال آلمان روز سه‌شنبه گزارش داد که یک دوتابعیتی ایرانی-آلمانی با نام الکساندر جی به اتهام ارسال تجهیزات یه یک شرکت تحت تحریم اتحادیه اروپا در ارتباط با برنامه هسته‌ای و موشکی ایرانی بازداشت شده است‌.

 

این دادستان تایید کرد که پلیس دفاتر و آپارتمان‌های مظنون در ۱۱ مکان مختلف در آلمان را جست‌وجو کرده است.

 

گفته می‌شود که الکساندر تجهیزاتی به ارزش ۱.۱ میلیون یورو را به یک شخص ایرانی که شرکتش توسط اتحادیه اروپا تحریم شده، ارسال کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------