آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

آمریکا: دیپلماسی هنوز هم بهترین گزینه برای ایران است



سخنگوی کاخ سفید،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روزانه درباره مسائل مختلفی از جمله تعامل واشنگتن با تهران، احتمال دیدار رؤسای جمهور آمریکا و چین و همچنین گزارش‌ها درباره رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور صحبت کرد.

به گزارش فارس، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه با حضور نشست خبری به سوالات خبرنگاران درباره موضوعات مهم روز پاسخ داد.

 

ساکی در پاسخ به سوالی درباره گزارش‌های ضدونقیض مبنی بر مخالفت «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین با پیشنهاد «جو بایدن» همتای آمریکایی خود برای دیدار، گفت: «مقامات آمریکایی و چینی در مورد دیدار بایدن و شی مذاکره می‌کنند».

 

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی درباره مسائل مطرح‌شده در کتاب جدیدی درخصوص تماس‌های محرمانه «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده با همتای چینی خود، توضیح داد: «گزارش تماس‌های ژنرال میلی با چین تأیید نشده و محتوای آن محدود است».

 

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به برخی درخواست‌ها برای برکناری میلی نیز اظهار داشت: «بایدن ژنرال میلی را به خوبی می‌شناسد و به رهبری و وفاداری او به قانون اساسی اطمینان دارد».

 

ساکی در پاسخ به سوالی درباره آینده تعاملات آمریکا با ایران و سرنوشت مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای نیز گفت: «بایدن هنوز معتقد است که راه دیپلماتیک با ایران بهترین گزینه است».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------