آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

دیدار وزیر خارجه عراق با فرستاده آمریکا با محوریت ایران



وزیر خارجه عراق و رابرت مالی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر خارجه عراق امروز دوشنبه در ابوظبی با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرد. محور این دیدار، تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و واقعیت روابط تهران و واشنگتن بود.

به گزارش فارس، فؤاد حسین وزیر خارجه عراق امروز دوشنبه در ابوظبی با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرد.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد، در این دیدار تحولات سیاسی و امنیتی منطقه، واقعیت روابط ایران و آمریکا و راههای فعال‌سازی گفت‌وگوهایی بررسی شد که پیش از این در راستای رسیدن یه یک فهم مشترک صورت گرفته است.

 

وزیر خارجه عراق هم بر افزایش ثبات، استفاده از فرصتها و مکانیزمهای هماهنگی تأکید کرد و گفت که عراق، شیوه کاهش تنش را در پیش می‌گیرد.

 

وی تأکید کرد که کاهش تنش، منافع همه طرفها را به همراه دارد و بر امنیت و صلح در منطقه و همسایگان عراق تأثیر خواهد گذاشت.

 

حسین همچنین گفت که انتخابات پارلمانی در عراق، «بازتاب مطالبات مردمی و نشانگر اهتمام نیروهای ملی‌گرا برای موفقیت در روند انتخابات» بود.

 

فرستاده آمریکا هم از «نقش مهم عراق در منطقه، تلاش برای برقراری ارتباط بین کشورهای منطقه به منظور حل اختلافات از طریق گفت‌وگو و مسیرهای مسالمت‌آمیز» قدردانی کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------