آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

گزارش جدید آژانس از پیشرفت غنی‌سازی ایران/ اتحادیه‌اروپا: از هیچ تلاشی برای آغاز مذاکرات برجام دریغ نمی‌کنیم



گزارش جدید آژانس از پیشرفت غنی‌سازی ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در گزارشی به پیشرفت‌های جدیدی در برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد.

به گزارش فارس، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه گفت که ایران گازدهی اورانیوم 20 درصد غنی شده بیشتری را به یک سانتریفیوژ پیشرفته خود انجام داده که غیر از اورانیوم‌هایی است که پیشتر تا 60 درصد در سایت نظنز غنی سازی شده بود.

 

به گزارش رویترز، دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ایران هفته پیش به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده که به طور موقت، گازدهی اورانیوم 20 درصد غنی شده را به یک «تک ماشین و آبشارهای میانی، بدون هیچگونه جمع آوری محصولات» آغاز  کرده است. 

 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود که پیشتر راستی آزمایی کرده که ایران گازدهی به یک سانتریفیوژ IR-6 را آغاز کرده اما محصول جمع‌آوری نشده بود.

 

***

 

اتحادیه‌اروپا: از هیچ تلاشی برای آغاز مذاکرات برجام دریغ نمی‌کنیم

سخنگوی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت که این اتحادیه از هیچ تلاشی برای از سرگیری گفت‌وگوهای احیای برجام دریغ نخواهد کرد.

 

«پیتر استانو» سخنگوی اتحادیه اروپا روز دوشنبه با تایید دیدار روز چهارشنبه «علی باقری» معاون وزیر خارجه ایران با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این دیدار با هدف آغاز مجدد مذاکرات برای احیای برجام برگزار می‌شود.

 

وی در این باره گفت: «سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا از هیچ تلاشی برای از سرگرفته شدن گفت‌وگوهای تمامی طرف‌ها در وین دریغ نخواهند کرد».

 

وی در توئیت دیگری افزود:‌ ایران مصمم به انجام مذاکراتی است که تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی را به صورت کامل و موثر لغو کرده، عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران را تضمین کرده و ضمانت‌های معتبری برای عدم بدعهدی بیشتر فراهم کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------