آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آلمان خطاب به ایران: به وعده ازسرگیری مذاکرات وین عمل کنید



ایران و آلمان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سخنگوی وزارت خارجه آلمان خواستار پایبندی ایران به وعده خود درخصوص ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای وین در ماه نوامبر شد.

به گزارش ایسنا، "کریستوفر برگر" سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در برلین گفت: ما از ایران می‌خواهیم آنچه درخصوص آغاز مذاکرات در نوامبر گفته بود را دنبال کند.

 

برگر عنوان کرد که دیدار سران تروئیکای اروپایی با آمریکا در حاشیه نشست گروه ۲۰ در رم نشان دهنده «اهمیتی است که ما مشترکا برای احیای کامل توافق هسته‌ای با ایران قائل هستیم. در عین حال این نشست همچنین نشانگر نگرانی عظیم ما درخصوص تشدید مداوم برنامه هسته‌ای ایران بود».

 

به گزارش ایسنا، علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران پس از سفر چند روز پیش به بروکسل و رایزنی با مقامات اتحادیه اروپا در صفحه توییترش اعلام کرد مذاکرات وین از ماه نوامبر از سر گرفته خواهد شد و تاریخ دقیق آن بعدا اعلام می‌شود.

 

قدرت‌های جهانی از جمله آمریکا، در ماه‌های گذشته شش دور مذاکرات پیرامون احیای توافق هسته‌ای در وین را برگزار کردند. این مذاکرات میان ایران و دیگر اعضای کمیسیون مشترک برجام و با حضور آمریکا در محل مذاکرات برگزار شد. البته ایران و آمریکا مذاکرات مستقیمی نداشتند و تنها از طریق نمایندگان دیگر کشورهای حاضر در مذاکرات در جریان مواضع یکدیگر قرار می‌گرفتند.

 

برگزاری دور هفتم این مذاکرات تا پس از تشکیل دولت جدید ایران به تاخیر افتاده بود.

 

مذاکرات وین در این راستا پیش می‌رود که بتواند از طریق اقداماتی هماهنگ‌شده، موجب بازگشت آمریکا به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------