آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

آمریکا: در دور هفتم مذاکرات وین درباره برجام شرکت می‌کنیم/ اتحادیه اروپا: مذاکرات از ۸ آذر آغاز می‌شود



سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی اعلام تاریخ از سرگیری مذاکرات وین از سوی جمهوری اسلامی ایران، با استقبال از این مذاکرات اعلام کرد که واشنگتن در دور هفتم مذاکرات وین که از ۲۹ نوامبر (هشتم آذر) از سر گرفته خواهد شد، شرکت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد: در تماس تلفنی با آقای انریکه مورا(معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا)، آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم های غیرقانونی و غیر انسانی، در روز ۸ آذر در وین مورد موافقت قرار گرفت.

 

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه در نشست خبری در پی اعلام معاون سیاسی وزیر خارجه ایران  مبنی بر اعلام تاریخ آغاز مذاکرات افزود که ما از اعلام اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه آنها با تمام طرفها صحبت کرده اند، استقبال می کنیم و هفتمین دور مذاکرات برای پایبندی متقابل و مشترک به تعهدات برجامی در روز دوشنبه ۲۹ نوامبر از سر گرفته خواهد شد.

 

وی تصریح کرد که (رابرت) مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ریاست هیات آمریکایی را در این مذاکرات به عهده خواهد داشت.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که معتقدیم اگر ایرانی ها جدی باشند می توانیم در مدت زمان کمی به توافق برسیم.

 

ند پرایس ادامه داد که معتقدیم از طریق بستن مسایلی که در پایان دور ششم مذاکرات باقی ماند بود، امکان بازگشت به پایبندی مشترک به تعهدات برجامی و اجرایی کردن آنها امکان پذیر است.

 

این مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شد اگر قرار باشد مذاکرات به نتیجه برسد و اختلافات پیشین در طول شش دور قبلی به نتیجه برسد، باید از نقطه قبلی خود در ششمین دور از مذاکرات آغاز شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------