آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

مشاور امنیت ملی کاخ سفید: بایدن با رئیس جمهور چین درباره هماهنگ کردن مواضعشان قبل از مذاکرات وین رایزنی کردند



بایدن و رئیس جمهور چین،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شده «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا با «شی جین پینگ»، رئیس‌جمهور چین درباره هماهنگ‌سازی دیدگاه‌ها در خصوص برنامه هسته‌ای ایران قبل از آغاز مذاکرات وین رایزنی کرده است.

به گزارش فارس، رویترز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشته رئیس‌جمهور آمریکا با شی جین پینگ درباره اینکه دو کشور چگونه می‌توانند مواضعشان را قبل از مذاکرات هشتم آذرماه هماهنگ کنند رایزنی کرده است.

 

مذاکرات وین میان ایران و گروه 4+1 قرار است از هشتم آذرماه برگزار شود. نماینده آمریکا نیز در این مذاکرات حضور دارد اما با مقام‌های گروه 1+4 رایزنی خواهد کرد. جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده رفع تحریم‌ها محور اصلی گفت‌وگوها در وین خواهد بود.

 

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در یک نشست مجازی امروز سه‌شنبه گفت: «روسای جمهور دو کشور فرصت داشتند درباره نحوه همسو کردن دیدگاه‌ها در آستانه نشست 29 نوامبر گفت‌وگو کنند تا 1+5 در تعامل با ایران و هموارسازی مسیر برای بازگشت به توافق متحد باشد.»

 

***

 

مقام وزارت خارجه آمریکا: در قالب «ساز و کاری جدید» با کشورهای عربی علیه فعالیت‌های منطقه‌ای ایران همکاری خواهیم کرد

«دانییل بنایم» دستیاور وزیر خارجه آمریکا در امور «خاور نزدیک» مدعی شد که واشنگتن قصد دارد در قالب «ساز و کاری جدید» با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه فعالیت‌های منطقه‌ای ایران همکاری کند.

 

بنایم در مصاحبه با شبکه خبری «الحره» گفت که پیام آمریکا به کشورهای عربی و منطقه این است که «ما در منطقه هستیم و باقی می‌مانیم. شراکتهای پایداری داریم که از چند دهه پیش شکل گرفته است و قصد داریم آن را تا چند دهه آینده ادامه دهیم».

 

مقام آمریکایی با اشاره به سفر منطقه‌ای «رابرت مالی»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران تصریح کرد: «من و رابرت مالی از سه هفته پیش در امارات، قطر و عربستان بودیم و مجددا به ریاض برخواهیم گشت تا با سران [کشورهای عربی حاشیه] خلیج [فارس] و سران اروپایی در قالب یک سازوکار جدید دیدار کنیم تا نشان دهیم که جامعه بین‌الملل در تلاش برای رفع نگرانی‌های جهانی از برنامه هسته‌ای ایران و رفع چالش‌های ناشی از رفتارهای منطقه‌ای ایران متحد است. فکر می‌کنم که مذاکرات و رایزنیهای راهبردی بیشتری با کشورهای [عربی] خلیج [فارس] صورت خواهد گرفت».

 

این مسئول آمریکایی ادامه داد: «می‌خواهیم به جهان این پیام را بدهیم که همپیمانان اصلی آمریکا در اروپا و دوستان نزدیک ما در خاورمیانه، در کنار ما قرار دارند. همه ما در کنار هم هستیم تا به ایران و هر کسی که حامی ایران است، این پیام را بدهیم که باید مسائل هسته‌ای را حل کنید. نمی‌توانید بین ما، تفرقه ایجاد کنید. باید با ما تلاش کنید تا مسائل هسته‌ای و همچنین منطقه‌ای را حل کنیم».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------