آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

طرح برجامی جدید آمریکا؛ رفع تحریم اقلام انسانی ایران



جیک سالیوان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
یک مقام ارشد کاخ سفید ایده توافق موقت با ایران را با همتای خود از رژیم صهیونیستی در میان گذاشته است.

به گزارش فارس، مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی مدعی شده‌اند «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید ایده توافق موقت با ایران با هدف خرید زمان بیشتر در مذاکرات هسته‌ای را با همتای اسرائیلی خودش مطرح کرده است. 

 

پایگاه آکسیوس با گزارش این خبر نوشت طرح توافق موقت با ایران، طرحی موقت است و موضع دولت «جو بایدن» کماکان اصرار بر احیای کامل برجام است. 

 

پایگاه آکسیوس نوشته سالیوان در هفته‌های گذشته ایده توافق موقت با ایران را با «ایال هولاتا»، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در میان گذاشته است. 

 

دو منبع آمریکایی گفته‌اند که سالیوان و هولاتا تنها در حال بررسی احتمالات مختلف بوده‌اند و سالیوان، ایده‌ای که از سوی یکی از کشورهای اروپایی مطرح شده بود را با همتای اسرائیلی خود در میان گذاشت. 

 

طبق گفته مقام‌های آمریکایی، ایده مطرح‌شده از سوی آمریکایی‌‌ها این بود که آمریکا و متحدانش در ازای توقف موقت بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای خود، امکان آزادسازی بخش‌هایی از دارایی‌های مسدودشده ایران را فراهم خواهند کرد و یا اینکه برای مبادلات کالاهای بشردوستانه، معافیت‌های تحریمی صادر خواهند کرد. 

 

یک مقام صهیونیستی گفته هولاتا به سالیوان گفته که اسرائیل با این پیشنهاد موافق نیست چرا که هر توافق موقت با ایران به توافقی دائمی تبدیل خواهد شد که به ایران اجازه خواهد داد زیرساخت‌های هسته‌ای و ذخائر اورانیوم خودش را حفظ کند. 

 

مقام رژیم صهیونیستی در یک گفت‌وگوی تلفنی با سالیوان در روز سه‌شنبه خواستار آن شده که آمریکا در جلسه آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که هفته آینده برگزار می‌شود به دنبال صدور قطعنامه اعتراضی علیه ایران باشد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------