آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

اروپا: ایران پذیرفته مذاکرات بر اساس متونی که در آخرین دور توافق شده بود از سر گرفته شود/ ایران تکذیب کرد



مذاکرات وین،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
رویترز به نقل از یک منبع اروپایی مطلع اعلام کرد که ایران پذیرفته است مذاکرات بر اساس متونی که در آخرین دور در ژوئن توافق شده بود از سر گرفته شود. این موضوع طی چند روز آینده مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

به گزارش انتخاب، رویترز به نقل از یک منبع مطلع اروپایی اعلام کرد که «ایران پذیرفته است مذاکرات بر اساس متونی که در آخرین دور در ژوئن توافق شده بود از سر گرفته شود. این موضوع طی چند روز آینده مورد آزمایش قرار خواهد گرفت."

 

همچنین منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران  در گفتگو با تسنیم گفت: پیشنهادات و نظرات ارائه‌شده از سوی هیأت ایرانی در گفت‌وگوهای هفته پیش همچنان روی میز قرار دارد و مذاکره‌کنندگان ایرانی در طول مباحث در خصوص متن بر اساس این دیدگاه‌ها پیش خواهند رفت.

 

وی افزود: هیچ تجدید نظری در موضع ما نبوده و پیش نویس های پیشنهادی پس گرفته نشده اند. طرفهای مقابل پذیرفتند که به تفصیل درباره مطالبات ایران گفتگو کنند.

 

پیش از این حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنج‌شنبه شب در پیامی اینستاگرامی در خصوص مذاکرات وین، طرف‌های غربی را به عمل به وعده‌های گذشته خود فراخواند.

 

امیرعبداللهیان در اینستاگرام نوشت: ما همه در وین هستیم که مذاکره کنیم تا به یک توافق خوب برسیم. طرف های غربی باید بدانند در هشت سال گذشته به اندازه کافی حرف زده شده و وعده بی عمل داده اند، اما امروز وقت عمل است و ما برای رسیدن به توافقی جدی و خوب تلاش می کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------