آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

اعطای ویزای عربستان به ۳ دیپلمات ایرانی



ایران و عربستان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
بلومبرگ اعلام کرد که عربستان به ۳ دیپلمات ایرانی برای حضور در شهر جده و آغاز کار خود در عربستان ویزا داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از «السبق برس»، عربستان به ۳ دیپلمات ایرانی ویزا داده تا به این کشور سفر و فعالیت خود را شروع کنند.

 

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است که عربستان به ۳ دیپلمات ایرانی ویزا داده است تا در شهر جده مستقر شوند و کار خود را شروع کنند.

 

این خبرگزاری گزارش داده است که گفت‌وگو‌های بین ایران و عربستان با پیشرفت همراه است.

 

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان امروز پنجشنبه پس از دیدار و گفت‌وگو با «فؤاد حسین» همتای عراقی در نشست خبری مشترک با وی گفته بود: «ما در دوره آینده مذاکرات تهران و ریاض در کشور عراق شرکت خواهیم کرد؛ من از مساعی دولت عراق برای کمک به رفع سوء تفاهمات و بازگشت روابط تهران و ریاض به حالت طبیعی تشکر می‌کنم.»

 

امیرعبداللهیان تصریح کرد: «مایلم تأکید کنم در آخرین دور مذاکرات مجموعه‌ای از پیشنهادات عملی و سازنده را به طرف سعودی ارائه کردیم. ان شاالله هیئت‌های دو کشور در آینده نزدیک در بغداد گردهم خواهند آمد و در خصوص عملیاتی کردن مرحله بعدی توافقات اقدام خواهد کرد.»

 

وزیر خارجه عراق هم گفت: «برای ما مهم است که مسئله روابط ایران با کشور‌های همسایه عراق را مورد بحث قرار دهیم. عراق نقش مهمی در حمایت از گفت‌وگو‌ها بین عربستان و ایران برگزار شد، داشت و امیدواریم دور پنجم مذاکرات بین ایران و عربستان برگزار شود.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------