آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

آمریکا: با متحدان اروپایی خود درباره مذاکرات وین در ارتباط هستیم/ برای سناریوی شکست برجام آماده‌ایم



سخنگوی وزارت خارجه آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص مذاکرات وین که برای تصمیم گیری سیاسی واشنگتن دچار وقفه شده است، گفت: ما همچنان با متحدان اروپایی خود در ارتباط هستیم.

به گزارش ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در خصوص مذاکرات وین برای لغو تحریم ها و بازگشت آمریکا به برجام گفت: ما در ماه های اخیر در مذاکرات وین پیشرفت قابل توجهی بدست آورده ایم. اما هنوز نتوانسته ایم به توافق دست یابیم و دستیابی به توافق مشخص نیست.

 

وی افزود: ما همچنان با متحدان اروپایی خود در ارتباط هستیم و از نقش سازنده انریکه مورا (هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین) در انتقال پیام ها میان آمریکا و ایران حمایت می کنیم.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ما همچنان متعهد به بررسی امکان بازگشت متقابل به پایبندی مشترک به برجام هستیم به این دلیل که بازگشت متقابل به پایبندی به برجام در راستای منافع ما است.

 

وی بدون اشاره به زیاده خواهی های کشورش در مذاکرات وین گفت که  این روند مذاکرات بیشتر از آنچه ما می خواهیم ادامه یافته است.

 

ند پرایس در تداوم سیاست هراس آمریکا از پیشرفت های برنامه هسته ای ایران ادامه داد: اما همچنان بازگشت به این توافق به صورت مشترک در راستای منافع امنیت ملی ما است زیرا از زمانی که دولت قبلی آمریکا در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد درحالی که ایران به آن متعهد بود، برنامه هسته ای تهران به شکلی که برای ما قابل قبول نیست، پیشرفت کرده است و در نتیجه آن، زمان گریز هسته ای ایران از حدود یک سال به چند هفته کاهش یافته است.

 

این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش افزود: بازگشت متقابل به پایبندی به برجام، گریز هسته ای ایران را به شکل قابل توجهی طولانی خواهد کرد.

 

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه  ما برای هر دو سناریوی توافق یا عدم توافق با ایران آماده هستیم، اذعان کرد ما با متحدان و شرکای خود از جمله اسرائیل در ارتباط هستیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------