آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

وزیر امورخارجه پیشین آمریکا: بازگشت به برجام بسیار خطرناک است



وزیر امورخارجه پیشین آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر امورخارجه پیشین آمریکا با انتقاد از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران، آن را ناکافی توصیف کرد و بازگشت به آن را نیز خطرناک دانست.

به گزارش ایسنا، هنری کیسینجر وزیر امورخارجه آمریکا در سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۷ در گفت‌وگو با پایگاه تحلیلی اسپکتیتور درباره مذاکرات دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: من از همان ابتدا نسبت به این توافق تردید داشتم. از نظر من راستی‌آزمایی وعده‌های ایران بسیار دشوار خواهد بود و گفت‌وگوها در واقع الگویی ایجاد می‌کرد که طبق آن پیشرفت هسته‌ای ایران کمی آرام، اما اجتناب‌ناپذیر می‌شد.

 

وی افزود: در نتیجه کشورهای منطقه، همچون مصر و عربستان سعودی و به‌ویژه اسرائیل - دشمن اصلی ایران – به سمت واکنش‌هایی سوق داده می‌شوند که ممکن است وضعیت را بسیار دشوارتر کند.

 

کیسینجر در ادامه توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را ناکافی عنوان کرد و گفت: اکنون مشکل مذاکرات هسته‌ای فعلی این است که بازگشتن به توافقی که از ابتدا ناکافی بود، بسیار خطرناک است.

 

وزیر امورخارجه اسبق آمریکا همچنین تصریح کرد: تمام نگرانی‌هایی که درباره توافق اصلی داشتم را اکنون نیز دارم. هنوز مفاد آن توافق را ندیده‌ام اما واقعاً هیچ جایگزینی برای حذف توان هسته‌ای ایران وجود ندارد.

 

وی که به‌عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا نیز فعالیت داشته است، با تکرار ادعاهای بی‌اساس و خصمانه مقامات واشنگتن درباره برنامه هسته‌ای کشورمان گفت: هیچ راهی برای برقراری صلح در خاورمیانه با وجود سلاح هسته‌ای ایران وجود ندارد، زیرا قبل از اینکه چنین اتفاقی بیفتد احتمال پیش‌دستی اسرائیل زیاد است چون اسرائیل نمی‌تواند منتظر عوامل بازدارنده باشد.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------