آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

بایدن: ایران به برجام برنگردد، فشار اقتصادی ادامه دارد



جو بایدن،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار یک یادداشت برای «واشنگتن پست» اعلام کرد، تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ای برجام برنگردد، فشار اقتصادی و دیپلماتیک واشنگتن ادامه می‌یابد.

به گزارش ایسنا، "جو بایدن" رییس جمهور آمریکا در آستانه سفرش به منطقه در بخشی از یادداشتی که در آن به ارزیابی وضعیت منطقه و دستور کار سفرش به آن پرداخته و در روزنامه واشنگتن پست منتشر شده، با اشاره به خروج دولت قبلی آمریکا از توافق هسته‌ای، آورده است: پس از آن که رییس جمهور قبلی از توافقی کنار کشید که کارآمد بود، ایران قانونی را تصویب کرد که دستور شتاب گرفتن سریع برنامه هسته‌ای آن را صادر کرد.

 

بایدن در این یادداشت با اذعان به شکست سیاست «فشار حداکثری» دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور قبلی آمریکا در قبال ایران در جامعه بین‌المللی، نوشت: بعد، وقتی دولت قبلی خواست ایران را در شورای امنیت سازمان ملل بابت این اقدام محکوم کند، آمریکا خود را تنها و در انزوا یافت.

 

او با ادعایی درباره نقش ایران در منطقه در بخش دیگری از این یادداشت آورده است: تعداد حملات با حمایت ایران در مقایسه با دو سال پیش، تا اندازه زیادی کاهش یافته است.

 

رییس جمهور آمریکا در این یادداشت با اشاره به مذاکرات ایران با قدرت‌های جهانی و آمریکا در زمینه احیای توافق هسته‌ای، مدعی شد: ما دوباره به متحدان و شرکایمان در اروپا و سراسر جهان ملحق شدیم تا از انزوا خارج شویم؛ حالا این ایران است که تا وقتی به توافقی بازگردد که رییس جمهور قبلی آمریکا بدون داشتن برنامه‌ای برای چیزی که بتواند جایگزینش شود، از آن خارج شد، در انزوا به سر می‌برد. ماه گذشته، ۳۰ کشور برای محکوم کردن عدم همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای قبلی‌اش، به ما ملحق شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------