آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

بیانیه مکرون و بن سلمان: تاکید بر جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، ترغیب تهران به همکاری کامل با آژانس و حفظ اصول حسن همجواری



بن سلمان و مکرون،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
فرانسه در بیانیه مشترکی با دولت ریاض، بر جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری دولتی عربستان (واس) روز جمعه گزارش داد، در این بیانیه بر تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، تضمین صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران، ترغیب ایران به همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حفظ اصول حسن همجواری و عدم مداخله در امور داخلی کشورهای منطقه تاکید شد.

 

این خبرگزاری افزود : دو طرف در این بیانیه خود همچنین بر اهمیت ثبات بازارهای جهانی انرژی، عرضه بی وقفه عرضه غذایی گندم و غلات به همه کشورهای جهان و حفظ عرضه فراوان و ثبات قیمت آن تاکید کردند.

 

بر اساس این بیانیه ۱۱ بندی دو کشور درجریان گفتگوهای خود بر لزوم مبارزه مشترک با تروریسم، تقویت همکاریهای نظامی و دفاعی و همچنین حل مسالمت آمیز اختلافات بین المللی بر اساس میثاق ملل متحد و رعایت حسن همجواری و احترام به تمامیت ارضی و عدم دخالت در امور داخلی کشورها تاکید کردند.

 

عربستان و فرانسه حمایت خود از حاکمیت، امنیت و ثبات لبنان و اهمیت اجرای اصلاحات همه جانبه سیاسی و اقتصادی را مورد تاکید قرار دادند و از عملکرد صندوق سعودی-فرانسوی برای حمایت از فعالیت های بشردوستانه و امدادی در لبنان ابراز خرسندی شد.

 

حل مسالمت آمیز موضوع فلسطین با تاکید بر لزوم تشکیل دو دولت و دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه مبتنی بر حفظ تمامیت ارضی این کشور از دیگر مباحثی بود که دو طرف بر آن تاکید کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------