آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

روزنامه جمهوری اسلامی: چرا برای نیروهای روسی در سوریه اتفاقی نمی‌افتد؟



حمله اسرائیل به ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
روزنامه جمهوری اسلامی به شدت از وضعیت تهدیدهای امنیتی علیه ایران در داخل و خارج کشور انتقاد کرد.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: ما تا چه وقت قرار است خودمان را با شعارهائی از قبیل اینکه با ریخته شدن خون این نیروهای زبده هزاران نفر مانند آنها جایشان را پر خواهند کرد سرگرم کنیم؟ اینها که هر روز در سوریه و لبنان و تهران و راسک و چابهار از دست می‌دهیم، سرمایه‌های ملی کشورمان هستند که سال‌های طولانی هزینه‌های زیادی برای رسیدنشان به این مرحله از تجربه و مهارت و کاردانی صرف شد. چرا اجازه می‌دهیم این ثروت‌های عظیم ملی به این راحتی از دست بروند؟

 

در استان سیستان و بلوچستان، زمینه مردمی بسیار خوبی برای بالا بردن سطح امنیت و جلوگیری از جنایاتی از قبیل آنچه اخیراً در راسک و چابهار رخ داد وجود دارد. چرا از این زمینه ارزشمند با مدیریت کارآمد و تدابیر شایسته استفاده نمی‌شود؟ چرا امکانات کافی برای ارتقاء سطح امنیت به استان سیستان و بلوچستان اختصاص نمی‌یابد؟ چرا توجه همه‌جانبه به این استان در اولویت ویژه قرار نمی‌گیرد تا مانع سربازگیری گروه‌های تروریستی و مزدوران بیگانه شود؟ حساسیت‌های مرزی و برون‌مرزی استان سیستان و بلوچستان ایجاب می‌کند از نظر مدیریتی و تخصیص امکانات، نگاه ویژه‌ای به آن بشود. ما قدرت اطلاعاتی و امنیتی خوبی داریم که باید آنها را با مدیریت قوی به فعلیت درآوریم و مانع بروز این حوادث تلخ شویم.

 

در سوریه، زیان‌های زیادی را در چند ماه اخیر متحمل شده‌ایم که قطعاً ناشی از خیانت عوامل نفوذی است. این هشدار را بارها در همین چند ماه داده‌ایم ولی متأسفانه گوش شنوائی یافت نشد. آیا مسئولان ما از خود پرسیده‌اند روسیه که آسمان سوریه را در اختیار دارد چرا با پدافند پیشرفته خود مانع جنایات رژیم صهیونیستی علیه نیروهای ایرانی نمی‌شود؟ چرا چنین حوادثی برای نیروهای روسی مستقر در سوریه اتفاق نمی‌افتد؟ با قطع نظر از پاسخ این سؤال‌ها اصولاً چرا ما به جای رجزخوانی بعد از حوادث به سراغ اقدامات پیشگیرانه قبل از حوادث نمی‌رویم؟ آیا ما به یک بازبینی در وضعیت امنیتی خودمان نیاز نداریم؟! 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------