آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

دفتر بنیامین نتانیاهو: پاسخ منفی حماس به پیشنهاد میانجی‌گران | ایران تلاش می‌کند تنش فراگیر در منطقه ایجاد کند



بنیامین نتانیاهو،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
دفتر بنیامین نتانیاهو با نادیده گرفتن کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در روند توافق تبادل اسیران مدعی شد: «حماس به طرح‌های ارائه شده توسط میانجی‌گران پاسخ منفی داده است.»

به گزارش ایسنا، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به پاسخ جمهوری اسلامی ایران و اصابت موشک‌هایی به اهدافی در اراضی اشغالی اشاره کرد و مدعی شد: «ایران تلاش می‌کند میادین را متحد کرده و تنش فراگیر در منطقه ایجاد کند.»

 

دفتر نخست‌وزیر اسرائیل در حالی که هنوز در شوک حملات ایران به اراضی اشغالی است، ادعا کرد «با قدرت به تلاش برای تحقق اهداف جنگ علیه حماس و بازگرداندن ۱۳۳ اسیر صهیونیست‌ از غزه در سریع ترین زمان ممکن ادامه می‌دهد».

 

این در حالی است که جنبش حماس تاکید کرد که پاسخ خود را به پیشنهادی که یک هفته پیش دریافت کرده بود به میانجی‌ها داده است.

 

حماس افزود که این پیشنهاد شامل تعهد به درخواست آتش‌بس دائمی، خروج کامل از نوار غزه، بازگشت آوارگان و افزایش روند ورود کمک‌ها و آغاز بازسازی است.

 

منابع برجسته فلسطینی به المیادین تاکید کردند که جنبش حماس پاسخ خود را به پیشنهاد میانجی‌گرانی که حدود یک هفته پیش دریافت کرده بود، ارائه کرد.

 

این منابع خاطرنشان کردند که این پاسخ شامل موضوعات مورد اختلاف است.

 

این منابع گزارش دادند که اصلاحاتی در خصوص مرحله اول این پیشنهاد انجام شده که شامل عناوین عقب نشینی نیروهای اشغالگر، بازگشت آوارگان، کمک‌های بشردوستانه و تعداد اسیران است و همچنین اصلاحاتی در خصوص مرحله دوم پیشنهاد درباره خواست جنبش حماس در زمینه یک متن روشن مربوط به آتش‌بس صورت گرفته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------