آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

شورای همکاری خلیج فارس: تنش‌های نظامی در خاورمیانه نگران‌کننده است



شورای همکاری خلیج فارس،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
شورای همکاری خلیج فارس ضمن ابراز نگرانی از تحولات منطقه خواستار خویشتنداری شد.

به گزارش ایسنا، شورای همکاری خلیج فارس امروز-دوشنبه- در بیانیه‌ای تاکید کرد: نسبت به تحولات اخیر منطقه و تنش‌های نظامی در خاورمیانه و تاثیر آن بر امنیت و ثبات منطقه‌ای ابراز نگرانی شدید می‌کنیم.

 

طبق گزارش الجزیره، در این بیانیه آمده است: بر اهمیت کاهش تنش به‌طور فوری در راستای حفظ امنیت و ثبات در منطقه تاکید می‌کنیم. تمام طرف ها باید تلاش های مشترک در پیش گرفته و دیپلماسی را به عنوان راهی برای حل درگیری‌ها برگزینند و با خویشتنداری منطقه را از جنگ دور کنند.

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: خواستار توقف خشونت‌ها علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه‌باختری  هستیم. ما همچنین خواستار برگزاری کنفرانس بین‌المللی برای رسیدن به یک راه‌حل در فلسطین مبنی بر پایان اشغالگری و برپایی دولت فلسطینی به پایتختی قدس شرقی هستیم.

 

پیش از این نیز جاسم محمد البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس تمام طرف‌ها را به خویشتن‌داری برای «ممانعت از هرگونه تنش اضافی که می‌تواند ثبات منطقه و ملت‌های آن را تهدید کند»، دعوت کرد.

 

 وی بر لزوم تلاش مشترک و اتخاذ روش دیپلماسی به عنوان راهکار کارآمد برای حل و فصل نزاع‌ها و تضمین امنیت و ثبات منطقه تأکید کرد.

 

البدیوی بر نقش جامعه بین‌المللی در حمایت از تلاش‌ها برای صلح و ثبات برای ممانعت از تنش بیشتر تأکید کرد و از تمام طرف‌ها خواست به حفظ امنیت و صلح منطقه‌ای و بین المللی پایبند باشند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------