آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

بالاخره وزارت خارجه ایران هم هشدار داد!



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مرضیه افخم

 

اخبار سیاست خارجی - بالاخره وزارت خارجه ایران هم هشدار داد!

سخنگوی وزارت امور‌خارجه با اشاره به وضعیت بسیار بد و بحرانی شهر آمرلی در شمال عراق که تحت محاصره و حملات غیر انسانی تروریست‌ها قرار دارد، نسبت به بروز یک فاجعه انسانی در این منطقه و روستاهای اطراف آن و قتل عام مردم بی‌گناه به دست تروریست‌ها هشدار داد.

به گزارش ایسنا مرضیه افخم با تمجید مقاومت دو ماهه مردم این منطقه (آمرلی) در مقابل تروریست‌ها با وجود فقدان سلاح و آذوقه، از رویکرد دو گانه کشورهای غربی و به خصوص دولت آمریکا در برخورد با تروریسم و حتی مسائل انسان‌دوستانه انتقاد کرد و گفت: در حالی‌که به اعتراف رسانه‌های غربی بر ساکنان این منطقه از استان صلاح‌الدین عراق مرگ سایه انداخته است، هیچ‌گونه اقدامی برای رفع محاصره غیر نظامیان و انتقال آنها به پناهگاه‌های امن صورت نگرفته است.

سخنگوی وزارت امورخارجه خواستار اقدام فوری مجامع بین‌المللی به خصوص سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های امداد‌رسان و بشردوستانه در جهت کمک فوری به زنان و کودکان و سالخوردگان در این شهر برای رهایی از محاصره تروریست‌ها و دسترسی هر چه سریع‌تر به کمک‌های انسانی و ضروری شد.

افخم با قدر‌دانی از حساسیت و مواضع هوشمندانه مرجعیت عراق و اقدامات دولت و ارتش عراق و مبارزان مردمی در مقابله با تروریسم، حمایت قاطع ایران از دولت و مردم عراق را مورد تاکید قرار داد و آمادگی کشورمان برای کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم این مناطق را اعلام داشت.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------