آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

ديدار سفیر ایران با رئيس‌جمهور تاتارستان



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,ديدار سفیر ایران با رئيس‌جمهور تاتارستان

 

اخبار سیاست خارجی - ديدار سفیر ایران با رئيس‌جمهور تاتارستان

دکتر مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو و رئیس موسسه مطالعات ایران و اوراسیا (ایراس) در ادامه بازديد از مناطق فدراسيون روسيه، طي سفر يك روزه به جمهوري تاتارستان با "رستم مينيخانوف" رئيس جمهور و ديگر مقامات این جمهوري ديدار و گفتگو نمود.

دکتر مهدی سنایی سفیر تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، روز گذشته با رئیس جمهور تاتارستان دیدار و گفتگو کرد.
 
به گزارش ایراس؛ دکتر مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو و رئیس موسسه مطالعات ایران و اوراسیا (ایراس) در ادامه بازديد از مناطق فدراسيون روسيه، طي سفر يك روزه به جمهوري تاتارستان با "رستم مينيخانوف" رئيس جمهور و ديگر مقامات این جمهوري ديدار و گفتگو نمود.

دراين ديدار، طرفين با مرور روابط متقابل در عرصه هاي مختلف فرهنگي، اقتصادي، صنعتي و علمي، بر ضرورت توسعه و گسترش هرچه بيشترهمكاري ها، تاكيد نمودند. رئيس جمهور تاتارستان در ديدار با سفير جمهوري اسلامي ايران ، ضمن اشاره به روابط ديرينه آن جمهوري با جمهوري اسلامي ايران گفت: "ما همواره در كنار ايران بوده و خواهان گسترش روابط با ايران هستيم. وی افزود: "من چند بار به ايران سفر نموده ام و همچنان علاقمند به سفر مجدد به جمهوري اسلامي ايران جهت ارتقاء سطح روابط موجود هستم."

مينيخانوف در ادامه گفت: "همكاري هاي اين جمهوري با جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي مختلف فرهنگي، علمي، صنعتي و تجاري رو به گسترش است. امروز شمار كثيري از دانشجويان ايراني در دانشگاه هاي اين جمهوري مشغول به تحصيل هستند. جمهوري اسلامي ايران در جشنواره هاي متعدد فرهنگي اين جمهوري مشاركت مي نمايد، ليكن عليرغم همكاري هاي خوب علمي و فرهنگي متاسفانه روابط اقتصادي و صنعتي موجود رضايت بخش نيست. ما توافقات و همكاري هاي خوبي در زمينه هواپيما و هليكوپتر سازي، خودروهاي سنگين و ديگر ماشين آلات داشتيم كه در يكي دوسال گذشته به خاطر تحريم ها نه تنها رشد نكرده، بلكه عملاً متوقف شده اند. بايد اين توافقات و همكاري ها احيا شوند. ما درصدد رفع اين مشكل هستيم و از سرمايه گزاران و تجار ايراني براي فعاليت در اين جمهوري دعوت به عمل مي آوريم. بايد روابط تاتارستان با ايران در همه زمينه ها توسعه يابد."
 
رئيس جمهور تاتارستان اضافه كرد: "با توجه به آشنايي مقامات و مردم تاتارستان با سفير جمهوري اسلامي ايران و فعاليت هاي ايشان در جهت توسعه روابط ايران و روسيه، اميدواريم شاهد فصل نويني در روابط اين جمهوري با جمهوري اسلامي ايران باشيم."

سفير جمهوري اسلامي ايران در مسکو نيز با اشاره به پيشرفت هاي تاتارستان در حوزه هاي مختلف علمي، اقتصادي و صنعتي، گفت: "روابط ايران و روسيه سابقه ديرينه اي دارد و خوشبختانه با شروع بكار مجدد آقاي پوتين در مقام رياست جمهوري و روي آمدن دولت آقاي روحاني در ايران، شاهد جهش در روابط دو كشور هستيم."
 
دکتر سنایی خاطر نشان كرد: "توافقات مهمي در ديدار روساي جمهور در بيشكك به عمل آمد كه در مرحله اجرايي شدن قرار دارند و اميدواريم تاتارستان بتواند نقش و سهم قابل توجه اي در زمينه داشته باشد."
 
رئیس موسسه مطالعات ایران و اوراسیا (ایراس) در ادامه گفت: "ريشه هاي عميق فرهنگي و اشتراكات تمدني ايران و تاتارستان انگيزه هاي همكاري را دوچندان نموده است كه بايد از اين ظرفيت عظيم براي توسعه همكاريها در ديگر عرصه ها استفاده نمود." سفير جمهوري اسلامي ايران گفت: "جمهوري تاتارستان ظرفيت هاي قابل توجه اي براي توسعه همكاري استاني با جمهوري سلامي ايران دارد و لذا بايد تلاش گردد اين توانمندي و ظرفيت به تجار و سرمايه گذاران ايراني معرفي گردد و متقابلاً از ظرفيت عظيم جمهوري اسلامي ايران براي توسعه اقتصادي اين جمهوري بهره برداري نمود."
 
شايان ذكر است در جريان اين سفر ، دكتر سنايي با وزير صنايع، رئيس اتاق بازرگاني ، رئيس دانشگاه فدرال قازان و مسئولين انستيتوي شرق شناسي آن جمهوري ديدار و گفتگو نمود. همچنين وی در ديدار با دانشجويان و اساتيد دانشگاه فدرال قازان، ضمن ايراد سخنراني به پرسش هاي اساتيد و دانشجويان آن دانشگاه پاسخ گفت. علاوه بر آن سفير جمهوري اسلامي ايران طي ديداري مفصل با دانشجويان و ايران مقيم قازان پاي صحبت هاي ايشان نشست .

در حاشيه اين سفر سنايي از برخي كارخانجات و ديگر توانمندي هاي صنعتي جمهوري تاتارستان نيز بازديد نمود. 

اخبار سیاست خارجی - ایراس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------