آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

کاخ سفید: گرینه ترجیحی ما در قبال ایران همچنان دیپلماسی است



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
جان کربی مقام ارشد کاخ سفید همزمان با سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به منطقه غرب آسیا اعلام کرد که گزینه ترجیحی واشنگتن در قبال ایران همچنان دیپلماسی است.

 به گزارش ایرنا، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان آمریکا اعلام کرد «گزینه ترجیحی» بایدن در قبال ایران همچنان دیپلماسی است. وی درعین حال مدعی شد آمریکا «هیچ گزینه‌ای را از روی میز برنخواهد داشت».

 

کربی در این مصاحبه همچنین مدعی شد: مراجعه روسیه به ایران برای دریافت پهپاد به دلیل فشار تحریم ها است.

 

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد: تلاش روسیه برای تامین پهپاد از ایران پیام زیادی را در مورد انزوای هر دو کشور در جامعه بین‌الملل و مشکلات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در زمینه تامین نیازهای دفاعی خود  می رساند.

 

وی ادعا کرد: روی آوردن روسیه به ایران، گویای میزان انزوای هر دو کشور  در جامعه جهانی به دلیل اقدامات آنها در مناطق مختلف است.

 

این مقام کاخ سفید ادامه داد: ما می دانیم که تحریم ها فشارمی آورند. ما می دانیم که کنترل صادرات فشار می آورد. ما می دانیم که توانایی پوتین  برای جایگزینی مهمات و اکنون دریافت پهپادها به دلیل فشار جهان بر وی، محدود شده است.

 

این مقام کاخ سفید در عین حال با اذعان به توانایی تولید داخلی ایران گفت: واضح است که ایران توان تولید داخلی را دارد. من جزئیات توافقی را که پوتین با ایران امضا کرده است، نمی دانم  و نمی توانم به طور مشخص در مورد اینکه ایران تا چه حد می تواند این نیاز روسیه را برطرف کند، صحبت کنم.

 

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید که در آستانه سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا عصر دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید سخن می‌گفت، ادعا کرد که بر اساس اطلاعات آمریکا، ایران در حال مقدمه چینی برای ارسال پهپاد به روسیه به منظور استفاده آن‌ها در اوکراین است. 

 

وی مدعی شد که تهران درحال فراهم سازی زمینه آموزش روس‌ها برای کار با این پهپادها است. 

 

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین مدعی شد که مشخص نیست ایران هم اکنون این پهپادها را در اختیار روسیه قرار داده است یا نه؟ 

 

وی ادعا کرد: اطلاعات ما نشان می‌دهد که دولت ایران در یک جدول زمانی تسریع شده برای ارسال چند صد پهپاد از جمله پهپادها با قابلیت حمل سلاح به روسیه است. 

 

سالیوان در ادعاهای خود افزود، ارسال این تسلیحات از ایران به روسیه نشان می‌دهد که بمباران‌های شدید روسیه در اوکراین که در هفته‌های اخیر منجر به دستاوردها در شرق اوکراین شده، به قیمت تامین سلاح‌های این کشور تمام شده است. 

 

وی مدعی شد که ایران پهپادهای مشابهی را در اختیار حوثی‌های یمن (انصار الله) قرار داده است و قرار بود قبل از برقراری آتش بس در اوایل سال جاری، انصارالله با استفاده از این پهپادها به عربستان سعودی حمله کند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------