آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

ظریف برضرورت احترام به حقوق ملت ایران توسط 1+5تاکید کرد/ روانچی:نظرات نزدیک تر شده است/ممکن است مذاکرات فردا ادامه یابد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 ظریف برضرورت احترام به حقوق ملت ایران توسط 1+5تاکید کرد

وزیر امور خارجه گفت:حقوق مردم ایران در معاهده ان. پی.تی و در حقوق بین الملل کاملا شناسایی شده است و گروه 1+5 لازم است به این حقوق احترام بگذارند و از ایجاد فشار بر مردم ایران خودداری کنند.

«محمدجواد ظریف» مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران با گروه 1+5 افزود: در دور گذشته مانع عمده برای رسیدن به نتیجه، اختلافات داخلی در بین اعضای 1+5 بود.

وی در گفت و گو با صدا و سیما تصریح کرد: طبیعی است که وقتی 6 کشور با دیدگاه ها و مواضع مختلف و منافع متفاوت وارد مذاکره می شوند، الزاما دیدگاه هایشان یکسان نباشد ولی شاید توانسته باشند مقداری بیشتر این دیدگاه ها را به هم نزدیک کنند.

وزیر امور خارجه تاکید کرد که اعتقاد داریم حقوق مردم ایران در معاهده و در حقوق بین الملل کاملا شناسایی شده ولی لازم است که اعضای 1+5 به این حقوق احترام بگذارند و از ایجاد فشار بر مردم ایران که به دلیل اعمال حقوقشان خودداری کنند.

دور چهارم مذاکرات ظریف وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران و «کاترین اشتون» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از صبح امروز ساعت 9 و هفت دقیقه به وقت محلی شروع شد اما ساعت 10 و 10 دقیقه به وقت محلی برای مشورت های داخلی بیشتر بین تیم های مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران و 1+5 متوقف شد.

 

-----------------------------------------------


روانچی: جلسه صبح خوب و مثبت بود/ممکن است مذاکرات فردا ادامه یابد

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان نشست صبح ظریف و اشتون را خوب و مثبت خواند و گفت که امکان دارد مذاکرات فردا ادامه یابد.

به گزارش فارس، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه پس از مذاکرات صبح امروز (جمعه) ظریف و اشتون که به خاطر مشورت های داخلی ایران و 1+5 متوقف شد، در جمع خبرنگاران گفت: نشست صبح ظریف و اشتون خوب و مثبت بود.

وی با بیان اینکه بحث ها ادامه دارد، عنوان کرد: خانم اشتون در حال گفت وگو با 1+5 است و ما نیز در حال انجام مشورت های داخلی هستیم.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای با ذکر این نکته که نظرات به هم نزدیک شده، اظهار داشت: قضاوت زود است.

روانچی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره سفر وزرای خارجه 1+5 به ژنو نیز گفت: اطلاعی نداریم.

وی با بیان اینکه احساس شد پیشرفتی در مذاکرات داشتیم ولی قضاوت درباره نتیجه زود است.

معاون وزیر خارجه در پاسخ به این سوال که گفته می شود بحث کنونی ایران و 1+5 در مورد غنی سازی است، عنوان کرد: من وارد جزییات بحث های داخل جلسه نمی شوم، بحث غنی سازی مورد بررسی ما قرار دارد. اعلام کرده ایم که غنی سازی خطوط قرمز ماست.

وی در پاسخ به سوالی درباره نکات مورد اختلاف خاطرنشان کرد:  بحث سه یا چهار مورد اختلاف مطرح نیست. مذاکرات در مسیر مثبتی قرار دارد.

ایرنا/فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------