آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

واکنش ظریف به توقیف کشتی قاچاقچیان سوخت در خلیج فارس



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت ایران هر روز با قاچاقچیان سوخت مقابله می‌کند و توقیف اخیر یک کشتی در خلیج فارس نیز در همین چارچوب صورت گرفته است.

به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنج‌شنبه گفت بر خلاف آنچه رسانه‌ها ادعا کرده‌اند، ایران تانکر نفتکشی توقیف نکرده است، بلکه آنچه که توقیف شده، کشتی قاچاقچیان سوخت است.

 

«جولیان بورگر» خبرنگار روزنامه «گاردین» که در آمریکا حضور دارد، نوشته است که ظریف در جمع گروهی از خبرنگاران در نیویورک، در مورد ادعای توقیف یک تانکر نفتکش، گفته است: «نه، این یک تانکر نیست. یک کشتی کوچک است که یک میلیون لیتر، نه یک میلیون بشکه، نفت حمل می‌کرده است. ما هر روز این کار را انجام می‌دهیم. این‌ها افرادی هستند که نفت ما را قاچاق می‌کنند.»

 

 سیاستمدار صهیونیست از توقیف کشتی قاچاقچی‌ها خشمگین شد

«بنی گانتز» رقیب انتخاباتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به توقیف یک کشتی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس، گفت این اقدام ایران باید اروپا را «بیدار کند.»

 

 «بنی گانتز» رهبر حزب ائتلافی «آبی و سفید» و رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه از توقیف یک کشتی حامل سوخت قاچاق توسط ایران انتقاد کرد و این اقدام را «ستیزه‌جویی» خواند.

 

به نوشته پایگاه خبری «عاروتص شوع»، گانتز با صدور بیانیه‌ای در این مورد گفت: «با سکوت جهان در برابر ستیزه‌جویی ایران، این رژیم به اقداماتش سرعت می‌بخشد.»

 

وی افزود: «اکنون زمان آن است که جهان، به خصوص اروپا، بیدار شود. زمان‌هایی هست که چیزهایی را باید با اعمال قدرت متوقف کرد. الان یکی از آن زمان‌هاست.ایرانی‌ها باید بدانند که اسرائیل می‌تواند از خود دفاع کند و این کار را می‌کند. بقیه جهان هم باید پیغام مشابهی بفرستد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------