آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

واکنش اتحادیه اروپا به نصب سانتریفیوژهای پیشرفته توسط ایران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
اتحادیه اروپا در حالی که هنوز تعهدات خود برای تضمین بهره‌مندی‌های اقتصادی ایران از برجام را انجام نداده، از نصب سانتریفیوژهای پیشرفته در راستای گام سوم کاهش تعهدات برجامی توسط تهران، ابراز نگرانی کرد.

خبرگزاری فرانسه عصر سه‌شنبه گزارش داد که یک سخنگوی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با این خبرگزاری، ضمن ابراز نگرانی از نصب سانتریفیوژهای پیشرفته توسط ایران، هشدار داد که این اقدام می‌تواند ظرفیت غنی‌سازی ایران را تقویت کند و با محدودیت‌های برجام «ناسازگار» است.

 

وی گفت: اقدام اخیر ایران برای نصب سانتریفیوژها با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) منطبق نیست، و قصد ایران برای نصب سانتریفیوژهای بیشتر بسیار نگران‌کننده است چراکه می‌تواند ظرفیت غنی‌سازی ایران را به صورت چشمگیری افزایش دهد.

 

سخنگوی اتحادیه اروپا افزود: ما همواره به صورت شفاف گفته‌ایم که تعهد ما به توافق هسته‌ای (برجام) بستگی به پایبندی کامل ایران به این توافق دارد.

 

وی از ایران خواست که همه فعالیت‌های ناسازگار با تعهداتش در برجام را بازگردانده و از هر اقدام دیگری که حفظ و اجرای کامل برجام را به خطر اندازد، خودداری کند.

 

ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------