آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

آغاز تحقیقات بر روی لاشه پهپاد سرنگون شده/ پنتاگون: پهپاد سرنگون شده در ایران آمریکایی نبوده است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
استاندار خوزستان از آغاز تحقیقات بر روی لاشه پهپاد سرنگون شده توسط پدافند ارتش در ماهشهر، خبر داد.

 غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان بعدازظهر امروز در تشریح جزئیات انهدام یک فروند پهپاد در آسمان بندرامام خمینی(ره)  اظهار کرد: یک فروند پهپاد ناشناس در نخستین ساعات اولیه بامداد جمعه وارد حریم شهرستان ماهشهر شد که پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران بلافاصله وارد عمل شد.

 

وی با بیان اینکه  پدافند قرارگاه جنوب غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در ماهشهر با شلیک موشک این پهپاد ناشناس را ساقط کرده و لاشه آن در نیزارهای اطراف بندر ماهشهر سقوط کرد، افزود: لاشه این پهپاد توسط نیروهای نظامی و امنیتی از میان نیزارها بیرون کشیده شده و تحقیقات توسط کارشناسان بر روی آن آغاز شده است.

 

استاندار خوزستان با تأکید بر این موضوع که پهپاد یاد شده به طور قطع مربوط به کشورهای خارجی است، عنوان کرد: آنچه مشخص است این پهپاد بدون هماهنگی وارد فضای ماهشهر شده به همین دلیل پدافند شهرستان اقدام به ساقط کردن آن کرده است، به زودی جزئیات این عملیات در اختیار مردم خواهد گرفت.

 

شریعتی با اشاره به این موضوع که پدافند استان خوزستان با دقت و تیزبینی و بنا به حساسیت‌های منطقه و تهدیدات دشمن تمامی تحرکات را زیر نظر دارد گفت: کوچکترین تحرکات دشمن با شدیدترین واکنش‌ها از سوی سامانه‌های پدافندی استان خوزستان روبرو خواهد شد.

 

 پنتاگون: پهپاد سرنگون شده در ایران آمریکایی نبوده است

وزارت دفاع آمریکا عصر جمعه اعلام کرد که پهپاد سرنگون شده در ایران آمریکایی نبوده است.

 

 

وزارت دفاع آمریکا خبر داد که پهپاد سرنگون شده در ایران آمریکایی نبوده است.

 

فرماندهی مرکزی آمریکا در پیامی در توئیتر اعلام کرد: «گزارش‌های ادعا شده درباره سرنگون شدن پهپاد آمریکایی ناصحیح است. اگر هواپیمای بدون سرنشینی در منطقه سنتکام سرنگون شده متعلق به دارایی‌های وزارت دفاع آمریکا نیست.»

 

سنتکام در ادامه پیام توئیتری خود عنوان کرد که تمامی تجهیزات این کشور در منطقه مورد شمارش قرار گرفته‌اند.

 

 بامداد امروز یک فروند پهپاد متجاوز خارجی با آتش سامانه پدافند هوایی «مرصاد» نیروی پدافند هوایی ارتش در منطقه بندر ماهشهر سرنگون شد.

 

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش نیز با اشاره به سرنگونی پهپاد متجاوز خارجی توسط سامانه‌های بومی پدافند هوایی در منطقه عمومی ماهشهر، تاکید کرد: پهپاد متجاوز قبل از رسیدن به اماکن حساس  با هوشیاری کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور منهدم شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------