آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

فرانسه: مشکلات تاکتیکی و اوضاع داخلی ایران مانع احیای مذاکرات برجام هستند



ژان ایو لودریان,اخبار امروز,اخبار جدید
ژان ایو لودریان در بخش دیگری از سخنان امروز خود بدون اشاره به قصور دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در رفع تحریم‌ها به عنوان پیش‌شرط احیای برجام مدعی شد مشکلات تاکتیکی و وضعیت داخلی ایران مانع احیای این توافق هسته‌ای است.

به گزارش تسنیم و به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه در اظهاراتی از «مشکلات تاکتیکی» و «اوضاع داخلی ایران» به عنوان موانع احیای مذاکرات پیرامون برجام نام برد.

 

وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه اظهار داشت: «بازگشت ایران به اجرای تعهداتش ذیل برجام نقطه آغاز مذاکرات گسترده‌تر بر سر فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران خواهد بود.»

 

سه کشور اروپایی عضو برجام (انگلیس، فرانسه و آلمان) و همچنین آمریکا که در سال 2018 از برجام خارج شد و دیگر عضوی از برجام نیست، طی هفته‌های اخیر با داغ شدن بحث بازگشت آمریکا به برجام، بارها از لزوم تمدید و تقویت این توافق به‌منظور طولانی‌تر کردن محدودیت‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران و گنجاندن برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران در برجام سخن گفته‌اند.

 

در مقابل، ایران همواره تأکید کرده است که برجام غیرقابل‌ مذاکره است و افزوده شدن بندهای جدید به آن امکان‌پذیر نیست.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------