آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

پاسخ غریب آبادی به گروسى: اين سخنان راه را بر تعامل و حسن نیت متقابل می بندد



غریب آبادی,اخبار امروز,اخبار جدید
سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین، در واکنش به اظهارات اخیر مدیرکل آژانس، در مصاحبه با نیوزویک، گفت: "تداوم اتخاذ موضعگیری‌های سیاسی تا فنی، غیر سازنده و مخرب است.

به گزارش صداوسيما؛ سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین، در واکنش به اظهارات اخیر مدیرکل آژانس، در مصاحبه با نیوزویک، گفت: "تداوم اتخاذ موضعگیری‌های سیاسی تا فنی، غیر سازنده و مخرب است.

 

وی افزود مصاحبه‌های پیاپی این چنینی، فقط اعتبار آژانس نزد ایران و ایرانیان را بیشتر مخدوش کرده و راه را برای موفقیت هرگونه ابتکارات بعدی مدیرکل، بر مبنای تعامل و حسن نیت متقابل، می‌بندد. کاظم غریب آبادی گفت: برجام، با مشکلات و پیچیدگی‌های عدیده‌ای مواجه است و نیازی نیست که با چنین مواضع عجیبی آن را پیچیده‌تر کنیم. موضوعات با هم مرتبط هستند و ایران نیز گام‌ها و تعاملات خود را با آژانس و مدیرکل، با در نظر گرفتن موضوعات دیگر تنظیم خواهد کرد.

 

او تاکید کرد: ایران، همچنان تحت تعهدات پادمانی خود شفاف و همکاری گرایانه عمل می‌کند. از ادعا‌های مربوط به بیش از دو دهه قبل به عنوان پوششی برای توجیه قصور عمدی خود در نپرداختن به معضلات مهم اشاعه‌ای مانند وضعیت هسته‌ای رژیم اسرائیل، استفاده نکنید! "

 

لازم به توضیح است که مدیرکل آژانس در بخش‌هایی از مصاحبه خود با نیوزویک گفته بود: مباحث تفصیلی و فنی برای مشخص کردن مکان اورانیوم اظهارنشده در ایران لازم است و این موضوع، کاملا با آینده توافق هسته‌ای مرتبط است. هر چیزی به هم مرتبط است. 

 

در همین حال در توئیتی نوشت: ادامه اتخاذ مواضع سیاسی، (اقدامی) منفی است. چنین مصاحبه هایی یکی پس از دیگری اعتبار آژانس بین المللی انرژی هسته ای را نزد ایران و ایرانی ها تضعیف می کند و احتمال موفقیت ابتکار عمل های آتی مدیرکل آژانس را بر اساس حسن نیت و تعامل متقابل کاهش می دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------