آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

آمریکا: بازگشت به برجام سودمندترین مسیر قابل دوام است



برجام  ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا  گفت : که بازگشت متقابل به پایبندی به برجام سودمندترین مسیری است که قابل دوام است. 

به گزارش مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نشست خبری خود در واشنگتن مدعی شد: دلیل اینکه ما همچنان بر روی تعیین اینکه آیا می‌توانیم به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام دست یابیم، دقیقاً به این دلیل است که بازگشت متقابل به پایبندی، برنامه هسته‌ای ایران را دوباره مهار می‌کند. این امر زمان گریز اتمی را که اکنون بسیار کاهش یافته است طولانی‌تر می‌کند. همچنین تضمین می‌کند که برنامه هسته‌ای ایران بار دیگر مشمول سخت‌گیرانه‌ترین رژیم راستی‌آزمایی و نظارتی می‌شود که تاکنون مذاکره شده و تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد.

 

«ند پرایس» بدون اشاره به سنگ اندازی های واشنگتن در مسیر مذاکرات و دستیابی به توافق، ادعا کرد: رئیس جمهور بایدن متعهد شده است که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت. ما همچنان بر این باوریم که دیپلماسی مؤثرترین وسیله برای تحقق این تعهد است. ما همچنان بر این باوریم که تحت این چارچوب، بازگشت متقابل به پایبندی به برجام سودمندترین مسیری است که قابل دوام است، و تا زمانی که به نفع ما باشد، به آن ادامه خواهیم داد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون نشست سه جانبه ترکیه، روسیه و ایران که این هفته در تهران برگزار می‌شود، گفت: من صحبت کردن در مورد دستور کار این نشست را به این سه کشور واگذار می‌کنم. ما شاهد انتشار بیانیه‌های مختلفی از سوی این کشورها در مورد موضوعات مورد بحث بوده‌ایم، اما من اظهارنظر درباره آن را به این سه کشور واگذار می‌کنم.

 

پرایس درباره ادعاها پیرامون ارائه پهپادهای ایران به روسیه نیز مدعی شد: ما نگرانی خود را درباره احتمال ارائه فناوری پهپادهای ایرانی به روسیه ابراز کرده‌ایم و از نزدیک تحولات را دنبال خواهیم کرد.

 

وی افزود: تمام تحریم‌های ما برقرار هستند و هرگونه معامله‌ای در این خصوص شامل تحریم‌های ما و نیز چندین کشور در جهان خواهد شد.

 

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران ضمن رد اتهامات بی پایه و اساس اخیر مشاور امنیت ملی آمریکا علیه کشورمان، مبنی بر ارسال پهپاد ایرانی به روسیه برای بکارگیری در جنگ علیه اوکراین، طرح این گونه ادعاها را هم زمان با سفر بایدن به سرزمین‌های فلسطین اشغالی، در راستای اهداف و اغراض سیاسی خاص خوانده بود.

 

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: موضع اصولی و صریح جمهوری اسلامی در مخالفت با جنگ و حمایت از توقف جنگ، همانند رویکرد دوگانه برخی کشورهای غربی مبتنی بر استاندارد دوگانه نیست.

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------