آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

سفر هیاتی از بحرین به ایران برای تبادل هیات بین دو کشور/ جزئیات رایزنی مشاور امنیت ملی هند و شمخانی



روابط بین ایران و بحرین ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
در راستای تلاش‌های دیپلماتیک برای برقراری روابط بین ایران و بحرین و تبادل هیات بین دو کشور، قرار است هیاتی از بحرین به ایران سفر کند. منابع بحرینی به خبرگزاری اسپوتنیک در این ارتباط گفته‌اند که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران قرار است به عربستان سفر کند و بعد از این سفر مذاکرات و سفر‌های متقابلی میان مسئولان ایرانی و بحرینی انجام خواهد شد. 

به گزارش ایسنا؛ هیاتی از بحرین به ایران سفر می‌کند.

 

در راستای تلاش‌های دیپلماتیک برای برقراری روابط بین ایران و بحرین و تبادل هیات بین دو کشور، قرار است هیاتی از بحرین به ایران سفر کند.

 

بر اساس این گزارش به تازگی برخی از منابع خبری اعلام کردند که اخیرا هیاتی از وزارت خارجه ایران به بحرین سفر کرده و از سفارت ایران در منامه بازدید به عمل آورده است .

 

این منابع اعلام کردند که این سفر قبل از سفر هیات پارلمانی ایران به بحرین انجام شده است و هیات وزارت خارجه ایران از ساختمان سفارت تهران در منامه بازدید کرده است.

 

منابع بحرینی به خبرگزاری اسپوتنیک در این ارتباط گفته‌اند که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران قرار است به عربستان سفر کند و بعد از این سفر مذاکرات و سفرهای متقابلی میان مسئولان ایرانی و بحرینی انجام خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش دولت بحرین در سال ۱۳۹۴ در پی حمله عده‌ای به سفارت ریاض در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد در راستای حمایت از عربستان ، اقدام به قطع روابط خود با ایران کرد.

 

 جزئیات رایزنی مشاور امنیت ملی هند و شمخانی

مشاور امنیت ملی هند در تماس با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، آمادگی کشورش برای کمک به روند توسعه همه‌جانبه همکاری‌های منطقه‌ای را اعلام کرد.

 

روابط بین ایران و هند ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

«آجیت دوآل»، مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند عصر امروز ضمن تماس تلفنی با دریابان «علی شمخانی»، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، با اعلام تبریک در خصوص توافق ایران و عربستان سعودی برای آغاز مجدد روابط دوجانبه، آمادگی کشورش را برای کمک به روند توسعه همه‌جانبه همکاری‌های منطقه‌ای اعلام کرد.

 

به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، دوآل در گفتگو با شمخانی، ایران و عربستان سعودی را دو کشور مهم و تأثیرگذار در تحولات منطقه‌ای عنوان کرد و توافق حاصل شده میان دو کشور را گامی تعیین کننده در افزایش ثبات و امنیت در منطقه ارزیابی کرد.

 

در جریان این گفتگو، موضوعات مهم مورد علاقه دو کشور از جمله روند مذاکرات احیای برجام، چگونگی رفع موانع همکاری دو کشور در توسعه بندر چابهار و همچنین شیوه مشارکت هند در تکمیل کریدور شمال - جنوب مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

در پایان این گفتگو، شمخانی از همتای هندی خود برای سفر به ایران به منظور تبادل نظر بیشتر و پیگیری روند همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای دعوت به عمل آورد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------