آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

گروسی: ایران به غنی سازی در سطوح بالا ادامه می دهد



 گروسی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفتگو با سی ان ان گفت که ایران به غنی سازی اورانیوم در سطوح بالا ادامه می دهد اما آژانس، اطلاعاتی درباره تلاش برای ساخت سلاح هسته ای در اختیار ندارد. 

به گزارش  مهر، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفتگو با یک رسانه آمریکایی گفت که اطلاعاتی مبنی بر تلاش ایران برای تولید سلاح هسته‌ای در اختیار نیست.

 

بر اساس این گزارش، گروسی در گفتگو با شبکه سی ان ان افزود: ایران هم اکنون مشغول غنی سازی اورانیوم در سطوح بالا و راه اندازی سانتریفیوژهای نسل جدید است.

 

وی ادامه داد: ما نمی‌دانیم چه اتفاقی در مورد برنامه هسته‌ای ایران می‌افتد. ایران باید تمام قابلیت‌های بازرسی ما را احیا کند.

 

گروسی مدعی شد: راه دستیابی به اعتماد، داشتن نظارت است و بیان صحبت‌های خوب کافی نیست.

 

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به سوالی پیرامون مذاکرات هسته‌ای گفت: این مذاکرات هنوز نتیجه‌ای به همراه نداشته و در صورت شکست وارد فاز بسیار نامشخصی خواهیم شد.

 

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پیش از این هم در مصاحبه‌ای با روزنامه اسپانیایی Pais گفته بود: یک چارچوب قانونی وجود داشت که مستلزم تعدادی محدودیت داوطلبانه برای ایران بود که بخشی از برنامه جامع اقدام مشترک به شمار می‌رفت.

 

به گفته «رافائل گروسی»، پس از اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به خروج یکجانبه از برجام (همراه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل) تصمیم گرفت، ایران به تدریج و پیوسته از تعهداتش خارج می‌شود.

 

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این باره ادامه داد: امروز ما یک برنامه هسته‌ای داریم که به شدت رشد کرده است، بسیار بیشتر از سال ۲۰۱۵. این بدان معنا نیست که ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای است. فعالیت هسته‌ای ایران نه فقط کمی بلکه کیفی نیز رشد داشته است.

 

«رافائل گروسی» در ادامه اضافه کرد: بنابراین، ما در شرایط بسیار سختی قرار داریم، زیرا ایران نه تنها قاطعانه و با سرعت به جلو پیش می‌رود، بلکه در عین حال دید آژانس را در همه این حوزه‌ها کاهش داده و این چیزی است که من فکر می‌کنم در کنار موارد دیگر، یک موقعیت حساس به شمار می‌آید.

 

این در حالیست که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در سال ۲۰۱۵ از سوی ۵ عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان از یک سو و تهران از سوی دیگر امضا شد.

 

گفتنی است که با گذشت چند ماه از ادامه دور جدیدی از مذاکرات برچیدن تحریم‌های ضدایرانی، آمریکا کماکان در نتیجه بخش بودن آن کارشکنی می‌کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------