آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اختلاف نظر مقامات سیاسی و نظامی اسراییل درباره احیای برجام/ احتمال موافقت تل آویو با انتقال نفت ایران به سوریه



 انتقال نفت ایران به سوریه,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
گانتز دیروز با نوشتن توییتی عصبانیت خود را از گزارش روزنامه اسراییلی مبنی بر موضع مثبت فرماندهان ارشد اسراییل نسبت به احیای برجام، نشان داد. 

وزیر دفاع اسراییل با نوشتن توییتی نسبتا تند خطاب به مقامات نظامی و امنیتی رژیم اسراییل، آنها را از دخالت و اظهار نظر درباره مساله احیای برجام برحذرداشت و گفت تصمیم گیری در رابطه با برنامه هسته ای ایران بر عهده دولت اسراییل است.

  

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، "بنی گانتز" وزیر دفاع اسراییل در واکنش به گزارش روزنامه "یدیعوت احرنوت" اسراییل درباره نظر مثبت فرماندهان کلیدی ارتش اسراییل نسبت به احیای برجام در توییتی نوشت:" در حالی که نیروهای امنیتی اسراییل درباره سیاست ایران نظرات خود را دارند، اما تصمیم گیری درباره این گونه مسایل برعهده مقام‌های ارشد دولت است. در پشت درهای بسته به گفت‌وگوی باز و عمیق ادامه خواهیم داد. روش‌های دیگر به امنیت اسراییل آسیب خواهد زد."

 

بر اساس گزارش رویترز، واکنش نسبتا تند گانتز خطاب به فرماندهان نظامی اسراییل ظاهرا سرویس جاسوسی "موساد" را نیز هدف قرار داده بود که بر اساس ادعای گزارش روزنامه "یدیوت آحرنوت" با هرگونه توافق هسته‌ای جدید با ایران مخالف است.

 

اتحادیه اروپا و ایران روز شنبه توافق کردند که مذاکرات هسته ای که هفته ها به بن بست خورده بود، به زودی از سر گرفته شود. این تحول در بحبوحه بی ثباتی سیاسی در اسراییل و پس از آن که "نفتالی بنت" نخست وزیر، انتخابات زودهنگام را اعلام کرد، رخ می دهد.

 

عکس: وانا

 انتقال نفت ایران به سوریه,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

اسراییل طرف مذاکره برجام نیست اما نگرانی‌های این کشور در مورد نتیجه این مذاکرات - و تهدیدهای طولانی مدتش برای اقدام نظامی یکجانبه علیه ایران - در پایتخت‌های غربی سنگینی می‌کند.

 

گانتز در توییت خود در مورد تصمیم اخیر اتحادیه اروپا و ایران برای از سرگیری گفتگوها اظهار نظری نکرد. نفتالی بنت نیز موضعی نگرفته است. بنت قرار است این هفته از سمت خود کناره گیری کند و "یائیر لاپید" وزیر امور خارجه کابینه اسراییل، مقام نخست وزیری را بر عهده بگیرد.

 

اسرایيل از تصميم دونالد ترامپ ریيس جمهوری سابق آمريكا مبني بر خروج از برجام استقبال كرده و خواهان ادامه سیاست فشار و تحریم علیه ایران است.

 

پس از روی کار آمدن جو بایدن و آغاز مذاکرات احیای برجام نیز رهبران اسراییل ضمن اعلام مخالفت شان با احیای برجام، تهدید کرده اند که به توافق جدیدی که ممکن است بین واشنگتن و تهران حاصل شود، متعهد نخواهند بود.

 

احتمال موافقت اسراییل با انتقال محموله های نفت ایران به سوریه

در تحولی دیگر کانال 12 تلویزیون اسراییل دیشب در گزارشی مدعی شده پیش ازسرگیری دوباره مذاکرات احیای برجام، اسراییل ممکن است موافقت کند که به ایران اجازه دهد انتقال نفت به سوریه را به عنوان بخشی از یک توافق تحت نظارت ایالات متحده، انجام شود.

 

 

بر اساس گزارش "تایمز اسراییل" 3 نفتکش در حال حاضر از ایران به سوریه در حرکت هستند.

 

عکس آرشیوی

 انتقال نفت ایران به سوریه,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

در گزارش کانال 12 اسراییل ادعا شده، این کشتی ها قبلا از ایران به سوریه و گروه حزب الله لبنان تسلیحات حمل کرده اند.

 

طبق گزارش‌ها، موافقت با انتقال نفت به سوریه، بخشی از توافق کاهش تحریم‌ها پیش ازسرگیری مذاکرات متوقف شده احیای برجام بوده است.

 

در این گزارش آمده است که اگر اسراییل با انتقال نفت موافقت کند، به شرطی است که نظارت کامل آمریکا و شفافیت ایران برای اطمینان از عدم استفاده از این سازوکار برای انتقال تسلیحات به سوریه و حزب الله، وجود داشته باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------