آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

درخواست نتانیاهو برای همراهی کشورها با آمریکا به منظور مقابله با ایران



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,نتانیاهو
در ادامه سیاست‌های ایران‌هراسانه و خصمانه علیه کشورمان، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مراسم اولین سالگرد انتقال سفارت آمریکا در سرزمین اشغالی از تل آویو به بیت المقدس، از تمام کشورهای منطقه و جهان خواست که در کنار آمریکا بایستند و با ایران مقابله کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری عرب ۴۸، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این مراسم با بیان این که شکوفایی جدیدی در روابط میان ما و بسیاری از کشورهای همسایه عربی و کشورهای اسلامی غیرعربی بوجود آمده است، ادعا کرد: ما در تمایل به مقابله با تجاوزهای ایران متحد هستیم.

 

وی افزود که براساس این منطق به نظر من باید اسرائیل و تمام کشورهای منطقه و جهان در کنار آمریکا بایستند و با آن چه تجاوزهای ایران می‌خواند، مقابله کنند.

 

نتانیاهو در ادامه ضمن تقدیر از حمایت‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: ما باید به تقویت قدرت اسرائیل و هم پیمانی آن با آمریکا ادامه دهیم.

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: هیچ دوست خوبی مثل دونالد ترامپ در کاخ سفید نداریم، به مدت نیم قرن هیچ کشوری قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل نمی‌شناخت.

 

بر اساس این گزارش، در این مراسم دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در سرزمین اشغالی نیز حضور داشت.

 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در سالروز انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس در توئیتی نوشت: امروز یک سال از انتقال سفارتمان به قدس می‌گذرد. سفارت زیبای ما به مثابه یادبودی برای افتخار به روابط قوی‌مان با اسرائیل و اهمیت عمل به وعده‌ها و توجه به واقعیت است.

 

دونالد ترامپ ششم دسامبر ۲۰۱۷ از تصمیم خود برای انتقال سفارت آمریکا به قدس خبر داد و ۱۴ مه سال میلادی گذشته تصمیم خود را عملی کرد. این اقدام با محکومیت‌های جهانی مواجه شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------