آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

نماینده کنگره ادعاهای آمریکا درباره ایران را رد کرد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , نماینده کنگره
«روبن گالگو» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ادعاهای دولت این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران را رد کرد و گفت: اطلاعات محرمانه ای که وی مشاهده کرده است، نشانی از وجود تهدید علیه منافع ایالات متحده ندارد. 

این نماینده ایالت آریزونا در مصاحبه با واشنگتن پست با بیان اینکه روز جمعه اطلاعات طبقه بندی شده ای را دریافت کرده است، افزود: چیزی که من دیدم مملو از سوءتعبیر بود. این اطلاعات تهدیدی علیه موجودیت ما را نشان نمی دهد. حتی چیزی که نشان می دهد، بیانگر تهدید علیه منافع آمریکا نیست.

 

این عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت که اطلاعات محرمانه به نحوی دستکاری شده تا در تهدید ایران علیه ایالات متحده و متحدانش اغراق شود. او از قانونگذاران و کاخ سفید خواست تا در رابطه با این اطلاعات با خویشتنداری عمل کنند.

 

'گالگو' همچنین خاطرنشان کرد: جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا و 'تام کاتن' سناتور جمهوریخواه ایالت آرکانزاس دو عامل اصلی ایجاد برداشت غلط از این اطلاعات محرمانه هستند. هر دو نفر در رسانه ها و همچنین در جلساتی که پشت درهای بسته برگزار شده، خواستار تندروی در مقابل ایران شده اند.

 

گالگو روز شنبه در توئیتی با رد ادعاهای کاتن نوشت: من همان اطلاعاتی را دریافت می کنم که کاتن دریافت می کند. او به شدت درباره اوضاع اغراق می کند تا ما را برای جنگ تحریک کند. فریب آن را نخورید.

 

به نوشته واشنگتن پست، گزارش ها حاکی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از بولتون و مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور به دلیل تشدید تنش ها با ایران ناخرسند است.

 

روزنامه امریکایی نوشت: این درحالی است که ترامپ گفت وگوهای دیپلماتیک و تحریم را ترجیح داده و می خواهد به وعده انتخاباتی اش مبنی بر پرهیز از جنگ های خارجی پرهزینه عمل کند.

 

اعضای کنگره آمریکا هفته هاست که به علت عدم ارائه اطلاعات کافی در مورد ادعاهایش در مورد ایران به دولت ترامپ اعتراض کرده اند.

 

 ایرنا 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------