آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

نامزد ریاست جمهوری آمریکا تیم ترامپ را به دروغگویی علیه ایران متهم کرد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,بتو اورورک
یکی از نامزدهای حزب دمکرات برای رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ را به تحریک جنگ دیگری در خاورمیانه و ارزیابی های اطلاعاتی دروغ درباره ایران متهم کرد.

به گزارش  ایرنا، بتو اورورک روز شنبه به وقت محلی در گفت وگو با شبکه خبری سی بی اس آمریکا با اشاره به تصیم اعزام یکهزار و 500 نیرو به خلیج فارس برای مقابله با آنچه که تهدید ایران نامیده اند، رئیس جمهوری آمریکا را به "تحریک جنگ دیگری در خاورمیانه" متهم کرد.

 

وی افزود: رئیس جمهوری ترامپ تنش ها را برای جنگ دیگری در خاورمیانه افزایش می دهد، جایی که پیش از این در جنگ در برخی کشورها همچون عراق، سوریه، یمن، اخیرا هم در لیبی و همچنین افغانستان درگیر شدیم.

 

این نامزد دمکرات ها در انتخابات 2020، ادامه داد: آمریکا به جنگ دیگری نیاز ندارد، بهترین استراتژی برای سیاست خارجی این است که راهی برای کار با متحدان و شرکای خود و در برخی موارد با دشمنانمان بیابد.

 

اورورک اضافه کرد: واقعا برای من سخت است که باور کنم این دولت و رئیس جمهوری می خواهند تنها دروغ بگویند و هربار حقایق را به سود خود مخدوش سازند. من به یک تیم امنیت ملی که اغلب برای جنگ فرا می خواند، مشکوک هستم.

 

وی اظهار کرد: شما کسی همچون بولتون را دارید که به طور عمومی گفته است خواستار تغییر رژیم در ایران است در حالی که جنگ با ایران می تواند منجر به تلفات هزاران یا صدها هزار نفر در خاورمیانه شود.

 

این فعال سیاسی آمریکا عنوان کرد: اگر یک جایگزین صلح آمیزی وجود دارد که می دانم وجود دارد، پس باید هرکاری را انجام دهیم تا مقام های واشنگتن آن را دنبال کنند. این چیزی است که در دولت خود انجام خواهم داد.

 

اورورک خاطرنشان کرد: من برای ارزش هایمان، اطمینان بخشی از اینکه از متحدانمان دفاع و از جان آمریکایی ها حفاظت می کنیم، به پاخاسته ام اما آن را مسالمت جویانه در جایی که می توانیم، انجام خواهم داد.

 

وی تصریح کرد: وقتی ما جنگ های بیشتری ایجاد کنیم، کهنه سربازان بیشتری به کشورمان بازمی گردند که به مراقبت نیاز دارند چرا که آنها تحت تاثیر (جنگ) قرار می گیرند و امروزه در عمل نادیده گرفته شده اند.

 

این نامزد دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا، تاکید کرد: من فکر می کنم باید برای پیشرفت، کارهای بهتری انجام دهیم و من می دانم که می توانیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------