آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

جان بولتون: خواهان گفت‌وگو با ایران هستیم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,جان بولتون
جان بولتون در تازه‌ترین مصاحبه خود در مورد ایران خواهان مذاکره با تهران شد. 

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن فری بیکن، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در تازه‌ترین مصاحبه  در مورد ایران در دو روز قبل از حادثه نفت‌کش‌های خلیج فارس مدعی شد:  ما برای اینکه تنش‌ها را آرام کنیم خواستار مذاکره با رهبران ایران هستیم.

 

این مقام کاخ سفید در ادامه اظهارات خود مدعی شد: وضعیت بسیار خطرناک است و هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست ما آماده هر اقدامی برای مقابله با تهدیدهای نظامی ایران هستیم. اما در برابر تحریک‌های نظامی ایران، مهیای اقدام تلافی‌جویانه هم هستیم.

 

بولتون در ادامه اظهارات خود افزود: ما  باید  اطمینان حاصل کنیم توانایی‎ بازداشتن ایرانی‌ها را از اقداما‌تی که تهدیدی برای مردم آمریکا و بازار جهانی نفت است؛ داریم.

 

وی همچنین در ادامه مدعی شد: در صورتی که ایران درباره عزم و جدیت ترامپ در مورد تصمیم‌های خود شک کند، مرتکب اشتباه بزرگی می‎شود.

 

بولتون در ادامه ادعاهای خود افزود: ما درباره خطرات سپاه قدس و عملیات‌های نهادهای اطلاعاتی ایران و همچنین نیروهای وابسته به آنها در عراق و یمن بسیار نگران هستیم. این گروه‎ها تهدیدی برای تجارت در دریای سرخ و همچنین اهدافی در عربستان هستند و هم‌چنین برای نیروهای آمریکایی و تجهیزات  ما در عراق، خلیج فارس، دریای عمان و افغانستان خطرناک هستند.

 

وی در ادامه ادعای خود افزود: سپاه قدس و اطلاعات ایران در تدارک حملاتی علیه این اهداف آن هم به شکلی  هستند که قابل انکار باشد و حضور تهران مشخص نشود.

 

این مقام کاخ سفید در ادامه اظهارات بی اساس خود علیه ایران مدعی شد: ایرانی‌ها به همان طریقی عمل می‌کنند که در زمان اوباما رفتار می‌کردند آنها هنوز به طور کامل از قابلیت‌ها و توانایی‌های آمریکا نترسیده‌اند. این در حالی است که بعد از خروج ترامپ از برجام، ایران با مشکلات زیادی به دلیل وجود تحریم‌ها مواجه است و اقتصاد آنها به شدت دچار مشکل شده‌است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------