آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ظریف :برنامه 25 ساله روابط ایران و چین را به مقامات چینی ارایه می‌کنم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: برنامه درازمدت و راهبردی 25 ساله روابط ایران و چین را به مقامات چینی ارایه خواهم داد. 

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف در بدو ورود به پکن در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه و اهداف سفرش به سه کشور چین، ژاپن و مالزی اظهار کرد: برای گفت‌وگوهای دوره‌ای با چین و بحث‌هایی در مالزی و ژاپن این سفر انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: در چین درباره آخرین وضعیت برجام و منطقه صحبت می‌کنیم. هم‌چنین ارایه برنامه 25 ساله روابط درازمدت و راهبردی ایران و چین که ظرف هفته‌ها و ماه‌های گذشته مقدار زیادی همکاری و کار مشترک در دستگاه‌های مختلف ایران بر روی آن انجام شده و توانستیم تصویر دراز مدتی از همکاری ایران و چین را در حوزه‌های مختلف به دست آوریم. قرار است امروز این برنامه به طرف چینی ارایه شود.

 

ظریف گفت: در ادامه در سفر به ژاپن گفت‌وگوهای دو جانبه را ادامه می‌دهیم. این دومین سفر من در چند ماه گذشته به ژاپن است. هم‌چنین در سفر به مالزی با توجه به تقارب دیدگاه‌هایی که بین ما و دولت جدید مالزی است نیاز است هماهنگی‌هایی برای همکاری در جهان اسلام و روابط دو جانبه انجام شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------