آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

روحانی: به هرگونه حسن نیت پاسخ شایسته خواهیم داد/عمران خان: دلیل سفر من جلوگیری از درگیری جدید در منطقه است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,روحانی
رئیس جمهور گفت: خطراتی که رژیم صهیونیستی برای امنیت منطقه دارد را برای مقام پاکستانی توضیح دادیم. 

به گزارش فارس، حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان بعد از ظهر امروز در نشست خبری مشترک با عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفت:  دو کشور بر این مسئله تاکید داریم که مسائل منطقه راه حل سیاسی دارد و  باید از طریق گفت‌وگو مسائل به حل و فصل نهایی برسد.

 

وی ادامه داد: خطراتی که رژیم صهیونیستی برای امنیت منطقه دارد را برای مقام پاکستانی توضیح دادیم، همچنین به آقای نخست وزیر تاکید کردیم که هرگونه حسن نیت و کلام طیب پاسخ اش هم طیب و شایسته خواهد بود.

 

روحانی بیان داشت: ما راجع به مسئله تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران بحث کردیم و اینکه این تحریم‌ها یک تروریسم اقتصادی است و اینکه چگونه از نو برجام می تواند به روال سابقش برگردد و چگونه این توافق مهم، عملیاتی و اجرایی شود با هم بحث کردیم.

 

رئیس جمهور گفت: همچنین در این زمینه، اینکه آمریکا برای حل مسئله به برجام برگردد و تحریم‌ها را کنار بگذارد به عنوان یک نکته اساسی و کلیدی مورد تاکید ما بود.

 

وی تصریح کرد: همچنین از آقای نخست وزیر به خاطر سفر به ایران تشکر می‌کنم و مباحثی که امروز با هم گفت‌وگو کردیم مباحث بسیار مهمی برای منطقه و روابط جهانی می دانم.

 

روحانی خطاب به عمران خان تصریح کرد: با توجه به حسن نیتی که ایشان برای مسائل منطقه دارند ما با چهره گشاده با این تلاش ایشان مواجه خواهیم بود و ایشان را یاری می‌کنیم برای اینکه صلح و ثبات کامل به منطقه حساس ما برگردد.

 

رئیس جمهور تاکید کرد: یک بار دیگر از آقای نخست‌وزیر و همراهشان برای دیدار از تهران تشکر و سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم این سفر به خیر و منفعت دو کشور و منطقه باشد.

 

 عمران خان: دلیل سفر من جلوگیری از درگیری جدید در منطقه است

نخست وزیر پاکستان گفت: دلیل اصلی سفر من و هیات همراه این بود که نمی خواهیم درگیری جدیدی در این منطقه بروز کند.

 

به گزارش ایرنا، عمران خان در نشست خبری با رئیس جمهوری اسلامی افزود: این سومین جلسه مبسوطی است که با شما برگزار کردم اول آن در آوریل ۲۰۱۹، دومی در نیویورک و جلسه کوتاهی هم در بیشکک -پایتخت قرقیزستان- داشتیم.

 

وی ادامه داد: در جلسه امروز در خصوص مناسبات، تجارت دوجانبه و کمک به یکدیگر بحث و گفت و گو کردیم چرا که ایران و پاکستان روابط دیرینه و عمیقی را با هم دارند و پاکستان هنوز کمک هایی که ایران در سال ۱۹۶۵ در جنگ به پاکستان کمک کرد از یاد نبرده است.

 

عمران خان ادامه داد: از حمایت های دولت ایران  از مردم کشمیر و همچنین از موضعی در خصوص این فاجعه انسانی اتخاذ کرد تشکر می کنم چرا که ۸ میلیون کشمیری طی دو ماه گذشته در محاصره قرار داشتند.

 

نخست وزیر پاکستان گفت: دلیل اصلی سفر من  این است که نمی خواهیم که درگیری جدیدی در این منطقه بروز کند، چرا که پاکستان در ۱۵ سال گذشته از این درگیری ها رنج برده است و ۷۰ هزار تلفات را در جنگ علیه تروریسم داده است. همچنین مردم افغانستان و سوریه هنوز از تبعات تروریسم رنج می برند. بنابراین نمی خواهیم شاهد یک درگیری دیگری در منطقه باشیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------