آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

وزیر خارجه چین: پکن اثربخشی برجام را حفظ کرده است/ همه طرف‌ها برای حل اختلافات گفت‌وگو کنند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,وزیر خارجه چین
وزیر امورخارجه چین تاکید کرد که کشورش اثربخشی برجام را حفظ کرده است و خواهان گفت‌وگوی همه طرف‌ها برای حل اختلافات است. 

به گزارش ایسنا، وانگ یی وزیر امور خارجه چین در گفت‌وگو با روزنامه دولتی "خلق"، در پاسخ به سوالی درباره نقش چین در خاورمیانه ای که این روزها دچار ناآرامی است، گفت: صلح در خاورمیانه در راستای منافع اساسی کشورهای منطقه و همچنین ثبات و توسعه جهانی است. باوجود بی ثباتی در خاورمیانه بعید است که جهان بتواند به راحتی صلح را حفظ کند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: چین همواره یک نیروی برقرار کننده صلح در خاورمیانه بوده است. ما اقتدار و اثربخشی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را حفظ کرده‌ایم و طرف‌های توافق را به حل اختلافات خود از طریق مذاکره و مشورت تشویق کرده‌ایم.

 

برجام در سال 2015 میان ایران و گروه موسوم به 1+5 حاصل شد که هدف آن رفع تحریم های ایران در ازای محدودیت برنامه هسته ای کشورمان بود اما آمریکا سال گذشته توافق را نقض کرد و به طور یک جانبه از آن خارج شد و سپس تحریم ها علیه ایران را بازگرداند. این اقدام واشنگتن با مخالفت سایر طرف های توافق، شامل روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان مواجه شد.

 

جمهوری اسلامی ایران نیز پس از گذشت یک سال از خروج غیرقانونی آمریکا از توافق و برعهدی طرف های اروپایی در عمل به تعهداتشان برای جبران آثار تحریم های آمریکا، طبق شروط برجام روند کاهش اجرای تعهدات هسته ای خود را آغاز و اعلام کرد که اگر اروپایی ها برای حفظ توافق اقدامی موثر و عملی انجام ندهند، این روند ادامه خواهد یافت.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------