آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

نشانه های هماهنگی بین ایران، ترکیه و قطر، در یمن، کاملا ملموس است / تهران و آنکارا مناطق نفوذ خود در یمن را تقسیم کرده اند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,جنگ در یمن
نشانه های هماهنگی بین ایران، ترکیه و قطر، در یمن، کاملا ملموس است؛ بویژه در سایه تحولات اخیری که پرونده یمن شاهد آن بوده و اشاره هایی که آنکارا در مورد تغییر موضعش در قبال جنگ در یمن، نشان داده است. 

العرب نزدیک به عربستان سعودی نوشت: به گزارش منابع سیاسی آگاه، نشانه های هماهنگی بین ایران، ترکیه و قطر، در یمن، کاملا ملموس است؛ بویژه در سایه تحولات اخیری که پرونده یمن شاهد آن بوده و اشاره هایی که آنکارا در مورد تغییر موضعش در قبال جنگ در یمن، نشان داده است.

 

به گزارش انتخاب ، در ادامه این مطلب آمده است:  این منابع، بعید نمی دانند که پرونده یمن، در جریان نشست کوالالامپور، که سران سه کشور ایران، ترکیه و قطر در آن حضور داشتند، مورد بررسی قرار گرفته باشد.

 

پیش از این، طبق اطلاعات رسیده به العرب، مسئولان یمنی، به دنبال توسعه دایره حضور ترکیه در پرونده یمن بوده اند، که توسط صالح الجبوانی، وزیر حمل و نقل یمنی، علنی شده و وی در توئیتر خود به برگزاری جلسات گفتگویی در پایتخت ترکیه، اشاره کرد، که طی آن، در مورد تشکیل کمیته مشترکی برای تنظیم پیش نویس توافق همکاری و سرمایه گذاری ترکیه در بخش حمل و نقل در یمن، بحث و تبادل نظر شده است.

 

تحلیلگران بر این عقیده اند که شاخص هایی وجود دارد که نشان دهنده تمایل ترکیه برای ورود بیشتر به پرونده یمن، بویژه در مناطق آزاد شده است و این امر، یکی از نتایج هماهنگی ایران و ترکیه در یمن و تلاش آنها برای توزیع مناطق نفوذ است.

 

منابع اگاه در گفتگو با العرب فاش کردند که سرعت گرفتن تحرکات ایران و ترکیه در یمن، در سایه انتشار پیامهای سیاسی بین المللی، مبنی بر نزدیکی زمان جنگ در یمن و تمایل قدرتهای منطقه ای، برای گسترش نفوذ خود در یمن است و در واقع، آنکارا و تهران تلاش می کنند یمن را به منطقه نزاعی تبدیل کنند، تا با کمک آن بتوانند از ائتلاف عربی به رهبری عربستان، باجگیری کنند.

 

این در حالی است که در گزارش های سابق العرب، از شکست جناح نظامی و استراتژیک حوثی، در نزدیک شدن به ائتلاف عربی سخن گفتیم، به این دلیل که این نزدیکی، منافع منطقه ای و بین المللی ایران را در نظر نمی گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------