آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

یک نماینده کنگره آمریکا: اتحاد روسیه، چین و ایران، اتحادی خطرناک است



"
یک نماینده کنگره آمریکا در واکنش به رزمایش دریایی مشترک میان ایران، چین و روسیه، گفت که اتحاد این سه کشور خطرناک است و ناوگان دریایی آن‌ها در کنار هم می‌توانند بر ناوگان دریایی آمریکا غلبه کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه فاکس نیوز، جیم بنکس، نماینده آمریکایی در گفت‌وگو با این شبکه در پاسخ به این سوال که آیا توضیحات ایران را درباره رزمایش دریایی مشترک ایران، چین و روسیه مبنی بر این که این تنها یک رزمایش صلح‌آمیز بوده و هدف تامین امنیت را دنبال می‌کند، گفت: ما نمی‌توانیم این را تحمل کنیم.

 

این یک اقدام تحریک‌آمیز است که با محور اصلی شرارت انجام شده است. ایران با چین و روسیه متحد شده است. هیچ یک از این نیروهای دریایی نمی‌توانند به  طور جداگانه در مقابل نیروی دریایی آمریکا بایستند اما می‌توانند در کنار هم ، بر ناوگان دریایی آمریکایی غلبه کنند.

 

بنکس همچنین این ادعا را مطرح کرد که امکان دارد ایران مسئول حمله‌ای بوده باشد که به کرکوک عراق انجام شد و جان یک پیمانکار آمریکایی را گرفت.

 

او در ادامه مطرح کرد که متحد شدن چین و ایران باید برای هر آمریکایی، یک نشان خطر باشد و همچنین اتحاد شدن روسیه، چین و ایران، اتحادی خطرناک بوده و گرد هم آوردن نیروهای دریایی‌شان چیزی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

این نماینده آمریکایی بیان کرد: بهترین راه برای مقابله با رزمایش این است که ما ناوگان آمریکایی را به جایگاه قدرت بازگردانیم.

 

بنکس در پاسخ به این که آیا عدم نشان دادن واکنش نظامی به اقدامات ایران همچون سرنگونی یک پهپاد جاسوسی آمریکا، فرونشاندن وضعیت نیست، به تحریم‌های اعمال شده آمریکا بر ایران و سیاست «فشار حداکثری» این کشور بر ایران به عنوان راهکارها و تاثیر منفی این موارد بر اقتصاد ایران، به عنوان اقدامات بازدارنده اشاره کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------