آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

خشم ترامپ از تظاهرات گسترده در مقابل سفارت آمریکا در عراق



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , ترامپ
رئیس جمهور آمریکا به تظاهرات گسترده مردم عراق در مقابل سفارت این کشور در بغداد واکنش نشان داد. 

به گزارش فارس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به تظاهرات گسترده مردم عراق در روز سه شنبه در مقابل سفارت این کشور در بغداد در حساب توئیتری خود نوشت: «ایران پیمانکار آمریکایی در عراق را کشت و چندین نفر را مجروح کرد. ما قویا پاسخ دادیم و همیشه خواهیم داد. اکنون ایران یک حمله به سفارت واشنگتن در عراق را هماهنگ کرده است. آنها کاملا مسئول آن هستند.

 

علاوه بر آن، ما انتظار داریم عراق از نیروی نظامی خود برای محافظت از سفارتمان در بغداد استفاده کند و همینطور هم به آنها گفته شده است.»

  

 نخست‌وزیر عراق خواستار تخلیه فوری سفارت آمریکا شد

نخست‌وزیر عراق از معترضان مقابل سفارت آمریکا خواست تا فورا این مکان را ترک کنند و متخلفان را به اشد مجازات تهدید کرد.

 

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق، امروز (سه شنبه - ۳۱ دسامبر) از کلیه تظاهرات‌کنندگان خواست تا فورا ازسفارت آمریکا در بغداد دور شوند.

 

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «دجله» منتشر شد، اعلام کرد: حمله آمریکا به یگان‌های نظامی ما در روز ۲۹ دسامبر، از سوی دولت در بالاترین سطح محکوم شد و دولت مجموعه اقدامات و تدابیری برای این مسئله در راستای تامین حاکمیت عراق و امنیت شهروندانش اتخاذ کرد.

 

عبدالمهدی افزود: مراسم بزرگ تشییع پیکر شهدای [این تجاوز آمریکا] بخشی از وفاداری به خون پاک آنها به شمار می‌رود اما این کار می‌بایست به دور از تعدی به ساختمان‌های سفارتخانه‌هایی که مسئولیت حمایت و تامین امنیت آنها بر عهده دولت عراق است، باشد.

 

نخست‌وزیر عراق از همه خواست تا فورا محل سفارت را ترک کنند زیرا هرگونه تعدی و اقدام علیه سفارت‌خانه‌ها و مراکز دیپلماتیک با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه خواهد شد و متخلفات به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

 

فرمانده کتائب سید الشهدا(ع):حشد الشعبی به زودی پایگاه‌­های نظامی عراق را محاصره خواهد کرد

فرمانده کتائب سید الشهدا(ع) تأکید کرد که حشدالشعبی به زودی پایگاه‌­های آمریکا در عراق را محاصره خواهد کرد.

 

به گزارش ایلنا، «حاج ابوآلا الولائی»، فرمانده کتائب سید الشهدا (ع) تأکید کرد که گروه حشد الشعبی به زودی پایگاه­‌های آمریکا در عراق را محاصره خواهد کرد.   

 

سفیر آمریکا در عراق، بغداد را ترک کرد

سفیر آمریکا که قرار بود به وزارت خارجه عراق احضار شود، بغداد را ترک کرد.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونی العربیه، سفیر آمریکا و تمام کارمندان دیپلماتیک آمریکا در بغداد کشور را ترک کردند. این کانال با استناد به منابع خود گفت: متیو تولر سفیر ایالات متحده در بغداد، ، عراق را به مقصد نامعلومی ترک کرد.

 

منابع این کانال گفتند: سفیر به همراه باقی کارکنان دیپلمات سفارت آمریکا، بغداد را از طریق فرودگاه بین المللی این شهر ترک کردند. درخواست این شبکه برای مصاحبه با وزارت امور خارجه عراق رد شد، اما هنوز هیچ گزارشی رسمی درباره این موضوع در دست نیست. تظاهرکنندگان در حال حاضر سعی در حمله به دروازه های سفارت ایالات متحده دارند.

 

حمایت تمام قد کابینه سعودی از حمله آمریکا به حشد شعبی عراق

کابینه سعودی در نشست امروز خود به ریاست ملک سلمان مدعی شد: عربستان حمله شبه نظامیان مورد حمایت نظام ایران علیه نیروهای آمریکایی در عراق را محکوم می‌کند.

 

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، کابینه سعودی در نشستی به موضع گیری درباره تحولات عراق پرداخت.

 

کابینه سعودی مدعی شد: عربستان حمله شبه نظامیان مورد حمایت نظام ایران علیه نیروهای آمریکایی در عراق را محکوم می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------