آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

وزارت خارجه آمریکا: ۷۰ میلیارد دلار به درآمد نفتی ایران خسارت زده‌ایم



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,وزارت خارجه آمریکا
وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی درباره ایران مدعی شد که این کشور با پیشبرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران به میزان ۷۰ میلیارد دلار به درآمد نفتی ایران خسارت زده است. 

به گزارش ایسنا، در حالی که مقامات ایران معتقدند سیاست فشار حداکثری آمریکا به شکست حداکثری تبدیل شده و دیگر کاری از دست آن‌ها برنمی‌آید، پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی درباره سیاست های آمریکا در قبال ایران نوشت:  کارزار فشار حداکثری علیه ایران همچنان به طرز خارق العاده ای موثر است.  امروز،  اقتصاد ایران با بحران پول رایج،  افزایش بدهی‌های عمومی و تورم مواجه است. پیش از کارزار فشار حداکثری، ایران تقریبا ۲.۵ میلیون بشکه نفت در هر روز صادر می کرد. اکنون حتی برای ارسال یک چهارم آن نیز با چالش هایی دست و پنجه نرم می کند. از ماه مه سال ۲۰۱۸، مانع دست یابی ایران به بیش از ۷۰ میلیارد دلار درآمد نفت شده ایم و به ممانعت از دست یابی آن به تقریبا ۵۰ میلیارد دلار به طور سالانه خواهیم شد. ارزش ریال ایران از ابتدای شروع کارزار فشار حداکثری به یک پنجم ارزش قبلی اش در برابر دلار کاهش پیدا کرده است، در حالی که میزان تولیدات ناخالص داخلی آن برای سه سال متوالی به حدود ۶ درصد تنزل پیدا کرده است. 

 

به گزارش ایسنا، ادعای وزارت امور خارجه آمریکا درباره خسارت به ایران در پی این مطرح می شود که دولت این کشور در سال ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردن توافق هسته ای از آن خارج شده و با رویکردی موسوم به  «کارزار فشار حداکثری» تحریم های متعددی را علیه ایران اعمال کرد. 

 

محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان پیش از این تحریم‌های آمریکا را تروریسم اقتصادی علیه مردم برشمرد و گفت: تحریم‌ها سبب شده است تا مردم ایران از نیازهای معیشتی خود محروم شوند.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: آنچه می‌خواهیم این است که نفت خود را بفروشیم. آمریکا با قلدری اجازه نمی‌دهد که دیگران نفت ما را خریداری کنند. تحریم‌های آمریکا تروریسم علیه شهروندان ایرانی است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------