آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

تصمیم انگلیس برای خارج کردن خانواده‌ دیپلمات‌ها از منطقه/ تصمیم تازه آمریکا درباره تعطیلی سفارت خود در بغداد‌



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,انگلیس
یک روزنامه لبنانی از تصمیم انگلیس برای خارج کردن خانواده سفرای خود از برخی کشورهای منطقه و پایان پیش از موعد مأموریت سفیر انگلیس در لبنان به خاطر تحولات اخیر خبر داد. 

به گزارش فارس، روزنامه لبنانی «الجمهوریه» نوشت، همزمان با سفر «جیمز کلیفرلی» معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و آفریقا، مراجع دیپلماتیک انگلیسی فاش کردند که به دلیل تنش کنونی میان تهران، واشنگتن و تل‌‎آویو، لندن قصد خارج کردن خانواده‌های دیپلمات‌های خود از کشورهای منطقه‌ را دارد.

 

در ادامه این گزارش آمده، این تصمیم قبل از سفر کلیفرلی به لبنان گرفته شده است. «کریس رامبلینگ» سفیر انگلیس در لبنان هم که خانواده وی مشمول تصمیم مذکور می‎شود تقاضای پیش از موعد مأموریت خود در لبنان را کرده و گفته، باید در کنار خانواده‌اش باشد که با این درخواست موافقت شده است.

 

 بر اساس گزارش روزنامه مذکور، تعدادی از مراجع سیاسی و دیپلماتیک لبنانی از این تصمیم انگلیس ابراز نگرانی کرده‌اند زیرا میان لبنان و واشنگتن روابط متمایزی وجود دارد و تقریبا انگلیس اولین کشوری است که از واکنش‌های آمریکا در قبال اتفاقات در جهان را رصد می‌کند.

 

در همین ارتباط، الجمهوریه در گزارش دیگری نوشت، عده‌ای برای اقدامات تروریستی و انجام ترور در لبنان آماده می‎شوند و سطح هشدارهای امنیتی در این کشور بالا رفته است.

 

این روزنامه به نقل از منبعی امنیتی گزارش کرد، وضعیت در نهایت حساسیت است و لبنان همچنان در معرض توفان تروریستی است؛ اطلاعاتی مبنی بر آماده شدن برخی هسته‌های تروریستی برای بر هم زدن ثبات لبنان و به راه انداختن آشوب در دست است و دستگاه‌های امنیتی در آماده‌ باش کامل هستند.

 

تصمیم تازه آمریکا درباره تعطیلی سفارت خود در بغداد

ایسنا نوشت: مسئولان آمریکایی اعلام کردند، این کشور تصمیم دارد به جای بستن سفارتش در بغداد تعدادی از کارمندان دیپلماتش را از آن خارج کند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت: مسئولان آمریکایی تصمیم گرفتند سفارت در بغداد را به طور کامل نبندند و به جای آن تعدادی از کارمندان را از سفارت خارج کنند.

 

این مسئول آمریکایی گفت: تصمیم خارج کردن برخی کارمندان از سفارت طی نشست کمیته هماهنگی سیاست‌ها در شورای امنیت ملی گرفته شد. 

 

این روزنامه نوشت: نمی‌توان تعداد کارمندانی را که از سفارت خارج خواهند شد، مشخص کرد. تعداد کارکنان در آنجا هزاران تن هستند.

 

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا طی ماه‌های اخیر به بستن سفارت کشورش در بغداد در صورت عدم توقف حملات موشکی به این سفارتخانه تهدید کرد. 

 

مسئولان عراقی اعلام کردند، آمریکا سپتامبر به عراق اعلام کرد آماده بستن احتمالی سفارت طی چند ماه است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------