آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

وزارت خارجه آمریکا: دولت بایدن هنوز هیچ تماسی با ایران نداشته است



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت بایدن هنوز هیچ تماسی با ایران نداشته است و آماده است که مسیر دیپلماسی را در پیش بگیرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی درباره احتمال گفت‌وگو با ایران تاکید کرد: ایالات متحده هنوز هیچ تماسی با ایرانی‌ها نگرفته است و پیش از تماس مستقیم با آنها با کنگره و هم‌پیمانان آمریکا در این باره گفت‌وگو خواهد کرد.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما آماده از سرگیری مسیر دیپلماسی هستیم اگر ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای بازگردد.

 

پرایس همچنین گفت: اگر ایران به شکل کامل به تعهدات خود در توافق هسته‌ای بازگردد ما نیز آماده‌ایم که این کار را انجام دهیم. هنوز بسیار زود است که هرگونه پیشنهاد از سوی ایران بررسی شود.

 

او همچنین گفت: ما تلاش می‌کنیم تا این توافق را با شامل شدن پرونده‌های دیگری از جمله موشک‌های بالستیک ایران و گروه‌های نیابتی ایران در منطقه، مستحکم‌تر شود.

 

درخواست آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای در حالی از سوی مقامات کاخ سفید تکرار می‌شود که این آمریکا بود که در دوران ترامپ از توافق هسته‌ای که در شورای امنیت به شکل یک سند رسمی بین المللی درآمده بود، خارج شد و تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه ایران وضع کرد.

 

جمهوری اسلامی ایران هرگونه بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای را در شرایطی موثر می‌داند که تمامی تحریم‌های وضع شده با عناوین مختلف علیه ایران، لغو گردد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------