آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

یک زن ایرانی در کانادا قاضی فدرال شد



یک زن ایرانی - کانادایی به نام "لعبت صدر هاشمی" به عنوان قاضی فدرال ( قاضی کشوری) در کانادا منصوب شد. او متولد ایران است و در کودکی به همراه پدر و مادرش به کانادا مهاجرات کرده بود. 

"لعبت صدرهاشمی" مشاور و مسئول کلینیک حقوقی مهاجرت و پناهندگانشهر ونکوور به عنوان قاضی دادگاه فدرال کانادا منصوب شد.

 

"دیوید لمتی" وزیر دادگستری و دادستان کل کانادا در روزهای اخیر "لعبت صدر هاشمی" شهروند ایرانی- کانادایی را به این مقام منصوب کرد.

 

تصویری از لعبت صدر هاشمی قاضی دادگاه فدرال کانادا

قاضی دادگاه فدرال,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

انتصاب این قاضی ایرانی در پی روند و درخواست انتصاب قضات دادگاه‌های کانادا از سال 2016 و با تاکید بر انتخاب قضات از میان تنوع جمعیتی، شفافیت و شایستگی آغاز شده است. مقامات دادگستری کانادا در روند جدید خود قضاتی را با بالاترین استانداردهای کاری، تعالی و درستی در این سمت انتخاب می‌کنند.

 

قاضی "لعبت صدر هاشمی" جانشین قاضی "کی ام بازول" می‌شود که از 10 بهمن 1399 (29 ژانویه سال 2021) بازنشسته شده است.

 

"دیوید لمتی" وزیر دادگستری و دادستان کل کانادا در مورد انتصاب "لعبت صدرهاشمی" گفت: امیدوارم قاصی صدرهاشمی در نقش و مقام جدید خود موفق شود. او افزود: مطمئن هستم او به عنوان یکی از اعضای دادگاه فدرال به کانادایی‌ها خدمت خواهد کرد.

 

لعبت صدر هاشمی پس از مهاجرت از ایران در "آلبرتا" کانادا بزرگ شد. او زمان مهاجرت با والدین و دو خواهرش، 16 ماهه بود. او فارغ‌التحصیل رشته "روابط بین الملل" از دانشگاه "کلگری" کانادا در مقطع کارشناسی و فارغ‌التحصیل رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تورنتو است. صدر هاشمی یک سال پس از فارغ‌التحصیلی و در سال 2006 مجوز وکالت خود در استان "بریتیش کلمبیا" کانادا را به دست آورد.

 

"دیوید لمتی" وزیر دادگستری و دادستان کل کانادا در یک جلسه با نمایندگان کانادا در سال 2020

قاضی دادگاه فدرال,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

او در روزهای اخیر "لعبت صدر هاشمی" شهروند ایرانی- کانادایی را به عنوان قاضی دادگاه فدرال منصوب کرد

 

قاضی صدر هاشمی قبل از انتصاب خود در این سمت به عنوان مشاور ارشد در کلینیک حقوقی پناهندگی و مهاجرت بریتیش کلمبیا فعالیت می‌کرد. این مجموعه به افراد کم درآمد که با مشکلات پیچیده قانونی مهاجرت مواجه هستند، راهکار ارائه می‌کند.

 

بسیاری از فعالیتهای شخصی او بر مسائل قانونی پناهندگی و مهاجرت متمرکز شده و عمده آن شامل کمک‌های حقوقی در پرونده های مختلف شده است.

 

صدر هاشمی در تمام سطوح دادگاه‌های فدرال مانند دادگاه عالی کانادا و بخش‌های مختلف هیئت مهاجرت و پناهندگی این کشور حضور یافته است.

 

این قاضی همچنین چندین سال به عنوان وکیل در موسسات حقوقی غیر انتفاعی شهر ونکوور فعالیت کرده است. او در این موسسات به افراد کم درآمد با مشکلات حقوقی مهاجرتی و افرادی که با نقض سیستماتیک حقوق بشر مواجه بوده‌اند، کمک کرده است.

 

قاضی صدر هاشمی بین سال‌های 2017 تا 2019 رئیس انجمن وکلای پناهندگان کانادا و در سال 2010- 2009 رییس بخش حقوق پناهندگی در "آژانس خدمات مرزی شعبه" بریتیش کلمبیا بوده است. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به عضویت در کمیته حقوقی "وست کوست لیف" به عنوان نهادی غیر دولتی برای حمایت و توانمند سازی زنان و کودکان اشاره کرد. وی مرتبا در باره موضوعات مربوط به پناهندگی، دسترسی به عدالت، حمایت از کودکان و حقوق بشر مقاله نوشته است.

 

او و همسرش یک فرزند 8 ساله دارند.

 

عصرایران  

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------